Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Gistingsvat Zo doet onze eigen ChrisV dat toch ook haha |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: a Poor mans Grainfather 47,00 In euro's. Nette prijs denk ik. Ik weet mijn inkoop nog niet eens precies, we gaan het zien 🙂 Mooie oplossing trouwens zo'n Poor Mans Grainfather! Helemaal omdat de echte Grainfather voor enkele... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Appels of ander hard fruit ontsappen met Pectolase Enzymen Intussen staat het ook al spontaan te gisten 😉 |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Appels of ander hard fruit ontsappen met Pectolase Enzymen Ik voeg de foto's van het verloop steeds toe aan het originele bericht om het zo goed leesbaar te houden. Het eerste resultaat is al heel goed zichtbaar, maar we hebben nog een paar uur geduld! |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Appels of ander hard fruit ontsappen met Pectolase Enzymen Idd 3 keer zo duur, al valt een euro per kilo nog erg mee hoor. Nu even afwachten wat de sapopbrengst gaat worden, eigenlijk zou je nu nog zo'n draaipersje moeten hebben om echt alles er uit te kni... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Appels of ander hard fruit ontsappen met Pectolase Enzymen Ja, 1 zakje Dat moet voldoende zijn voor 25 kilo fruit. Als je ziet hoe weinig poeder er in zit kun je het je haast niet voorstellen, maar dat is wel met meer dingen zo 😉 Je mag het verwarmen tot maxi... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Appels of ander hard fruit ontsappen met Pectolase Enzymen Ik ben ook heel benieuwd naar de sapopbrengst en het uiteindelijk SG. Ik heb eventueel nog wat glucose liggen maar denk dat ik het puur natuur houd met een zakje champagnegist 🙂 |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Appels of ander hard fruit ontsappen met Pectolase Enzymen Is heel goed te doen, inclusief de appels kopen (ik was om 10.30 in de AH, het is nu 12.00) Het schoonmaken van de emmer en het raspen van 15 kilo was ik nog geen uur kwijt. Dan is alles inmiddels we... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Calvados van appels uit de Betuwe € 0,35 per kg Hierbij het beloofde experiment met hard fruit en pecolase enzymen. Halverwege het experiment! |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Calvados van appels uit de Betuwe € 0,35 per kg Dat kan ook heel lekker zijn, ik heb het ook wel eens zo gedaan (zonder de houtrijping dan) Je kunt er een prima borrel van stoken. |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
Appels of ander hard fruit ontsappen met Pectolase Enzymen stap voor stap Zoals beloofd hier het ontsappen van appeltjes middels gebruik van enzymen. Tip, de Jonagold, een middelzoete appel is nu bij albert Heijn in de aanbieding voor 0,99 euro per kilo. Ik heb 15 kilo opge... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: a Poor mans Grainfather Die is van Mangrove Jacks, komen begin volgende week ook binnen. Weet de prijs nog niet, uiteraard duurder dan Aliexpress, we zullen zien wat het is 🙂 |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Time to make some moonshine!! Ook zonder carbon zou het bruikbaar moeten zijn, met carbon is wel altijd iets beter. Zet het voor de zekerheid aan de kant, wie weet bedenk je er later nog iets mee. Weggooien is toch zonde van de ti... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Time to make some moonshine!! Precies, zie het meteen als leermoment, je krijgt zo steeds beter de ketel onder de knie. Je hoeft niet te wachten op de volgende batch. Na een paar stookrondes heeft de T500 geen geheimen meer voor ... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Net Begonnen met fruit vergisten (titel aangepast) Ik weet niet hoeveel het fruit weegt dat je nodig hebt, ik zou zeggen neem je emmer mee naar de boer, boomgaard, markt etc en laat hem daar goed volstorten. Je houdt meestal zo,n 70% aan sap over. Ge... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |