Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Net Begonnen met fruit vergisten (titel aangepast) Als je gewoon biologisch sap koopt kun je daar gewoon je zakje gist bijgooien. Dat start binnen een uur al met pruttelen ? Kersenen en pruimen inderdaad ontdoen van de pitten en steeltjes. Ik ga er ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Net Begonnen met fruit vergisten (titel aangepast) Zoveel mogelijk puur sap gebruiken. De emmer hoeft niet vol hoor. Gebruik geen turbogist, dan nog liever een zakje bakkersgist van dr oetker uit de supermarkt. Turbogist is zonde van je fruit. Suc6! |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Calvados van appels uit de Betuwe € 0,35 per kg Morgen ga ik een verslagje maken over hoe je hard fruit (ik ga appels gebruiken) kunt behandelen met pectolase en zo het sap kunt laten vrij komen zonder sapcentrifuge of stoomextracor te gebruiken. ... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Werking/opmaak van de site Het lijkt mij mooi als we de berekeningstools van op een of andere manier zouden kunnen implementeren in ons forum. Het liefst wil ik iets vergelijkbaars laten bouwen, want ik wil niets zomaar inpik... |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Time to make some moonshine!! Teruglengen met water naar 40%of iets daaronder. Op deze site kun je uitrekenen hoeveel water erbij moet: Ik hoop dat je veel verschil zal merken in de volgende wash waar je vloeibare kool hebt gebru... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Time to make some moonshine!! Hoi PB, Je opbrengst is ook niet heel hoog zie ik, weet je wat het percentage was van de wash toen die de boiler in ging? De smaak van een distillaat van boven de 90% alcohol is moeilijk te beoordelen... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Snelle griekse lunch met cous cous en Halloumi kaas Okeeeee ik ga proberen een haas te vangen eerdaags, om de spanning er in te houden 😉 |
In forum De kookhoek |
9 jaar geleden |
|
RE: Snelle griekse lunch met cous cous en Halloumi haas Haha heel apart weer, dat haas hoort er niet te staan.... Er gebeuren spannende dingen op het forum... edit, het moest kaas zijn 😉 |
In forum De kookhoek |
9 jaar geleden |
|
RE: Time to make some moonshine!! Haha ja idd, doos in doos, Vroeg of laat zal ik er dan toch aan moeten geloven. Nu zijn ze uitverkocht en is er weer een wachtlijst, dus ik kan nu zelf niet in de verleiding komen er een te pakken 🙂 |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Time to make some moonshine!! Soms kom ik gewoon dozen tekort, blijkt OengaBoenga gewoon een hele berg te hebben liggen.... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Mijn pruimen eau de vie slaat licht troebel ( wit ? ) uit na verdunning. Dat is het ook, gewoon jou recept gevolgd, alleen de hoeveelheden aangepast ( suiker & vers bakkersgist ) en resultaat : De beste prumen Palinka / Eau de Vie die ik ooit heb gedronken ( en ik heb ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Snelle griekse lunch met cous cous en Halloumi haas Volg de vecht naar weesp, daar het Amsterdam Rijnkanaal oversteken en dan via driemond langs het water naar diemen fietsen. prachtige natuur. Houd je van kaasfondue, entrecot en knoflook? Dan heb i... |
In forum De kookhoek |
9 jaar geleden |
|
RE: Snelle griekse lunch met cous cous en Halloumi haas Whahaha ik dacht een keer op de markt een grote zak met allemaal verschillende pepers te kopen. Daar ga ik sambal van maken dacht ik. gebakken sambal. Ik had nergens last van, maar de kinderen en hu... |
In forum De kookhoek |
9 jaar geleden |
|
RE: Snelle griekse lunch met cous cous en Halloumi haas Haha dat biertje is nu de hele nacht verkrijgbaar, tot 7.00 in de ochtend, dan gaat de tap even dicht omdat anders de ontbijters last hebben van de after party mensen. Dan gaat de tap pas weer om 12.0... |
In forum De kookhoek |
9 jaar geleden |
|
RE: Snelle griekse lunch met cous cous en Halloumi haas Begin jaren 90 zat ik er op school (jaja de koksschool) Toen was het nog een grote bende vol junks, spuiten in iedere hoek van de straat en overal stukken verbrande zilverfolie. Zelfs in de metro's ... |
In forum De kookhoek |
9 jaar geleden |