Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Methanol, blind worden, fabels en feiten. Hier staat uitgelegd hoe je drank kan testen op methanol Omslachtig maar een leuke proef als je alles in huis hebt, het is bij allemaal slechts een eenmalige aanschaf en je doet er jaren mee. Je hoef... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Time to make some moonshine!! Nee geen stank, je ruikt het wel als je direct na het stoken de ketel opent.De walm die daar uit komt stinkt echt. Tenzij je morellensap hebt vergist dan ruikt het lekker 🙂 Je kunt de ketel anders l... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Oude wijnen verstoken en vatlageren Hoi Perez, en weet dat flessenwijn in principe eigenlijk ongeschikt is om te stoken. Inderdaad "eigenlijk" Droge wijnen bag in box van de boerenmarkten in frankrijk heb ik met groot succes gestoo... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
Methanol, blind worden, fabels en feiten Methanol? Giftige alcohol? Blind worden? Overlijden? Zeer veel mensen die nog nooit gestookt hebben en iets horen over het hobby stoken associëren het hobbystoken direct met blind worden of overlijde... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat nu? Precies wat Erik zegt. Zorg er voor dat de alcohol niet naast het vuur er uit komt. Anders heb je een bom gecreerd ? verder mooi ding! Overweeg een electrisch element. 2 tientjes op Ebay. En hij is h... |
In forum Mijn installatie |
9 jaar geleden |
|
RE: Calvados van appels uit de Betuwe € 0,35 per kg En sowieso puur theoretisch, want je voor en naloop enzovoort etc... hoef ik jou niet meer te gaan vertellen haha |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Calvados van appels uit de Betuwe € 0,35 per kg ik kom uit op 15 a 16 liter puur, je rekent toch op 200 liter sap? Je sap heeft ongeveer 125 gram suiker per liter toch? Dus op 200 liter heb je 25 kilo vergistbare suiker. sorry als ik er helemaal na... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Calvados van appels uit de Betuwe € 0,35 per kg Ik weet nu ook al zeker dat dit gewoon heel erg gaat lukken! Je hebt wel 4 x zoveel sap als dat je Morellensap had, en dat sap bevat 2 keer zoveel suiker als de morellen. Ik heb dus zo'n vermoeden... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Calvados van appels uit de Betuwe € 0,35 per kg Ik heb er een gevonden. ze zitten in Zoelen, voor jou om de hoek. Je moet ze even vragen hoe het zit als je zelf je vaten meeneemt om het sap in mee te nemen. De prijzen op de site zijn inclusief de ... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Calvados van appels uit de Betuwe € 0,35 per kg Lummel! Supergaaf projectje weer man! En je pakt het meteen groots aan! Zit ik hier soms te klooien met 25 liter sap maken door mn sapcentrifuge.... Inplaats van zelf een pers huren is het misschi... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: koolstoffilter drinkt alcohol Daar kan ik ook geen antwoord op geven, ik zou de reden daarvan ook wel willen weten. Ik hoop dat iemand met nuttige informatie komt. Wat betreft het laten uitlekken van de kool, probeer het zo te pl... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: koolstoffilter drinkt alcohol Geduld ? Het is een langzaam proces, dat kan uren duren. Uiteindelijk komt alle vloeistof die er in gaat er ook weer uit. Dat duurt meerdere uren. En zorg dat er niets kan verdampen in de tussentijd... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: "Lucky-stook-tv-topic" Leuk he Chris! Ik zit nu in de trein van Amsterdam naar Deventer, straks weer werken. Ik moet nog heel veel doen! Ik zou best een dagje op jouw stoel bij de ketel willen zitten hoor! Stress ken je daa... |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen Oke, mocht het mouten allemaal goed gaan, zou je dan hier ook een verslagje willen maken? Dan houden we de mout facts bij elkaar ? |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Eerste stook achter de rug. Ter info voor nieuwe leden, betweter was een lid met een sterke eigen mening die geen tegenspraak dulde. Dit resulteerde vaak in onenigheid en zelfs echte ruzies op het forum . Verder was het een prim... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |