Forum antwoorden aangemaakt

RE: Nare lucht destillaten

Echter is het toch zo dat bij veel gin de destillaten ook wordt gedestilleerd in de ketel? Heeft iemand hier ervaring mee? Klopt, maar dan worden de botanicals meestal gebundeld in hop kookzakjes (of...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Kirsch van morellen (zure kers)

Hoeveel liter eindproduct heb je nu uit je 50 liter sap getrokken? Als ik het zo lees heb je uiteindelijk een fantastische totaal opbrengst in verschillende kwaliteiten ? Ik sta er ook van te kijken d...

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Terminologie, Stookwiki Topic

Bij het onderwerp Stooktips staat hij bovenaan vastgepind ?

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Terminologie

Juist, dit wordt de stookwiki, Bedankt John! Ik zal nieuwe termen en uitleg in dit topic steeds proberen toe te voegen aan het 1e bericht.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker)

Pino, zou je je verslagje in dit topic willen zetten?

In forum Spirits

9 jaar geleden

Dat doe je normaal na het eesten, dan zijn ze uitgedroogd. Ik weet niet hoe dat bij groenmout gaat.

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen

Ik gooi deze even opnieuw omhoog, Pino gaat zelf mouten, dus Pino, kom dr maar in!

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Indienje het groen gaat gebruiken maak je optimaal gebruik van de aanwezibe enzymen. Het drogen in de oven kan ook te hard gaan. Wel leuk om eens te proberen!

In forum Spirits

9 jaar geleden

Is er direct een groot smaakverschil met de 1e keer? Lijk me wel toch?

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Kersen...... Alweer

Albert Hein, 4,00 per 400 gram. Tientje per kilo dus...weet nog niet wat ze op de markt kosten.

In forum Spirits

9 jaar geleden

Bedoel je een maceraat die je na het macereren meteen drinkt? Of na het macereren nogmaals stookt? (Wat ik dus doe) Mijn distillaat (striprun) smaakte al erg lekker en kers was voor iemand die niet ...

In forum Spirits

9 jaar geleden

Dat zou inderdaad de reden kunnen zijn, de oplossing is wellicht nogmaals distilleren zonder toevoegingen en daarna weer aanlengen naar drinksterkte. De smaken zouden goed behouden moeten blijven wann...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: "Lucky-stook-tv-topic"

Je hebt nu al 55 views, gaat goed zo 🙂

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden

Dus de wodka van appels had je niet zelf gemaakt? Smaakte die mischien al een beetje vreemd voordat je ging macereren? Als je die wel zelf gemaakt hebt is een smaak van meeverstookte gist toch zeker w...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Rum van melasse stoken

Hoi Dumo, Die regeltjes voor het stapelen gelden volgens mij alleen voor de echte turbo's hoor. en dan nog zou het gewoon moeten werken volgens mij. De witte zakjes rum gist zijn van Prestige, doe...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
Pagina 328 / 456