Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Ja dat gaat hard he, maar koop een nippel om je gasfles te vullen met LPG, dat scheelt je een hoop geld. Officieel mag het niet maar er zijn er zat die het doen hoor. |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Heel goed, stook maar door tot alle alcohol er uit is, dat is het strippen. Dan kun je later een langzame spiritrun doen. Fijn dat er al een goede smaak aan zit, dat klinkt veelbelovend! |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Ik heb de uitgegiste most ook even gemeten. Ik had er voor 13,8% aan suiker ingedaan. Alle suiker is nu vergist. De Oechsle meter stond precies op 0. Doordat je iets aan alcohol verlies kunt hebben ... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Je kunt er altijd voor kiezen of een aantal kleine flesjes te vullen met het vergiste morellensap. Een half theelepeltje suiker in het flesje en een weekje of 2 wachten. Dan heb je kersencider met bub... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Verdwijnen er nu topic zo nu en dan of ligt het aan mij ? Hoi Sj44k, Ik heb ook even in dubio gezeten of het moest blijven staan of niet, maar de meeste mensen die dagelijks een kijkje nemen weten het al, en als het blijft staan dan worden mensen er steeds a... |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Verdwijnen er nu topic zo nu en dan of ligt het aan mij ? Sommige dingen die niet relevant zijn voor het forum haal ik wel eens weg. Gisteren een melding van een lid die wegging heb ik verwijderd, gaat verder niet over stoken. Soms kun je op de mobiel ook we... |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Volgens Lubberhuizen moet hij op kamertemperatuur gedronken worden. Zelf ben ik altijd meer van het flesje Eau de vie in de vriezer. Uiteindelijk moet jij het ook gewoon drinken zoals jij het het lekk... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Stook er 1 en kijk of je tevreden bent. De kwantiteit zal laag zijn maar de kwaliteit waarschijnlijk hoog. Als je dan toch een hogere opbrengst wilt hebben stort dan gewoon dextrose bij. Ook al ligt... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Ik wacht nog een tijdje. Ga het voor mijn vakantie niet meer redden. Denk wel dat ik het vooraf overhevel zodat het van het gistbed af is, anders gaat dat weer smaakjes afgeven. Dan kan het tijdens mi... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Welkom Scoozy, leuk om te lezen dat je al een tijdje bezig bent met deze hobby. Wat zijn je favorieten om te maken? Als je goede recepten hebt mag je die natuurlijk altijd plaatsen in de categorie R... |
In forum Stel je even voor... |
9 jaar geleden |
|
RE: Let op! Stookwinkel gaat heel even dicht voor vakantie Bedankt Dumo! Ik ga er zeker van genieten ? |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen Haha ja ik begrijp dat je van stoel valt van dit nieuws, maar ik heb altijd geleerd dat als je in de alcoholbranche zit je niet zelf je beste klant moet worden. Ik dacht dat dat ook voor de aparatuur ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen Je hebt gelijk, gist beinvloed de smaak enorm. Daar ben ik me zeker van bewust. Ik moet ook toegeven dat er bij mij niet gekookt is en ook niet gekoeld is. Dat kan een risico zijn. Nou zweven er bij... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen Het enige voordeel is voor mij dat je niet hoeft te maischen. De enzymen hebben nu veel langer de tijd om het maximale er uit te kunnen halen zonder te maischen. Ik heb een percentage van 11% behaal... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen Hoi Quirijn, hoe ik de mash maakte kun je hier zien: Het filteren laat ik hier zien. Idd veel restant in de bostel. Dat kun je laten uitlekken in een kookzak. Ik heb wel geleerd niet meer te... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |