Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen Dat is zoals de whisky van Stooktv werkt. Handig als je geen bierbrouw aparatuur bezit. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Haha ja he, ik lees bij het woord kookzak steeds klootzak....ook zoiets ? |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen Veel succes man! Ik hoor tzt wel of je denkt een Grainfather nodig te hebben 😉 |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met normale granen De Grainfather kun je natuurlijk ook gebruiken als grote boiler en de deksel en de condensor van de T500 past er bovenop. In dat opzicht is het hetzelfde. Echter de Grainfather kan veel meer dan dat e... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met De boiler van je T500 zou vervangen kunnen worden door de Grainfather, dat kost je niets extras. De boiler van de T500 wordt dan wel meestal behouden om je spoelwater in warm te maken (Spargewater hee... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met Je hebt voldoende aan de Grainfather van 789,00 mits je de vergsiting gewoon in je kunststof vaten blijf doen. De Grainfather neemt het hele maischproces uit handen. Hij verwarmt je water met het mo... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met "normale"granen? Dat is goed heet, dat haal ik hier niet. Wel ideaal voor jou om snel zowel je water voor het maischen als je spoelwater op temperatuur te hebben! |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met "normale"granen? De Grainfather kost 789,00 en dat is inclusief de wortkoeler. Dat is een soort dubbele slang waar de wort doorheen gepompt wordt. De slang heeft een mantel waar in tegengestelde richting koud leidingw... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Wat is mout en wat is het verschil met "normale"granen? Leuk he leren 🙂 Gaat bijna vanzelf zo 😉 Ik weet de verhoudingen van het maischen en spoelen niet precies. maar je moet er rekening mee houden dat het spoelwater in je uiteindelijke stookwijn terecht... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Whisky / Vodka maken van 5-granenmix paardenvoer Ik ben even goed wezen kijken op de zak gerst en deze is inderdaad gemout. Staat er gewoon op. Begrijp ik het nou goed, omdat ik nu gemout gerst heb dat ik moet schroten en daarna spoelen en als ik he... |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
RE: Whisky / Vodka maken van 5-granenmix paardenvoer Lummel, ik heb zojuist een stukje geschreven over wat mout is. Ik denk als je dat gelezen hebt je het verschil begrijpt en ook weet wat je met ongemout graan kan doen. Veel succes! |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |
|
Wat is mout en wat is het verschil met normale granen Dit is even een korte uitleg van wat mout nu eigenlijk is. In topics over het maken van whisky, wodka en bieren kan naar dit topic verwezen worden. Mout kan van alle graansoorten gemaakt worden. Mees... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Let op! Stookwinkel gaat heel even dicht voor vakantie Thx! |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: er zit een kabouter stiekem aan mijn flessen Gerdy, ik zet de flessen in de wasbak. Allemaal een capsule er op en 1 voor 1 beetje kokend water er over laten lopen. Ik heb het van huis uit zo geleerd en heb het aparaat daarvoor zelfs nog nooit ge... |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Whisky / Vodka maken van 5-granenmix paardenvoer Gebruik je geen enzymen voor de omzetting van het zetmeel naar vergistbare suikers? |
In forum Recepten |
9 jaar geleden |