Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Het Grote smoezenboek topic om te drinken Chris ik wens je een fantastische vakantie! Volgende week moet ik ook 2000 km rijden maar heb een hotelletje geboekt in Montpellier, hoef ik nog maar 800 km de volgende dag (Benidorm) Zitten veel pote... |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Verwijderde reactie |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
Let op! Stookwinkel gaat heel even dicht voor vakantie Beste leden van stookforum, klanten van Stookwinkel en meelezers, even een huishoudelijke mededeling. Zoals de meesten van julie weten werk ik zonder personeel, beantwoord emails vrijwel direct en heb... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Nu weer verder over Kirsch maken 🙂 Praten over meters vanaf nu weer via: |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Die had ik eerst ook en zijn perfect voor wijnmakers, maar voor de stookwijn heb je er niet veel aan (Met het morellensap overigen wel) Mijn vinometers gaan tot 25% en de afwijking kan iets meer zijn... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Klopt, hij heeft zelfs een stuiterhoes van 3 a 4 cm dik rubber rondom, maar kinderen krijgen het toch voor elkaar.... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Die afwijking is idd te verwaarlozen bij een stookwijn. Ik denk dat de meeste mensen hem al hebben, jij had hem toch ook al in je bezit 😉 |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Dat gebeurt nu eenmaal met die dingen, mijn zoontje van 7 gebeurt het regelmatig. Iedere keer dreigen dat hij hierna echt geen nieuwe meer krijgt omdat ze zo duur zijn.... Maar wij hebben er ook baat ... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) P.s. als je de Vinometer gewoon eens wilt proberen dan kun je hem alvast ijken. Meet dan eens een beetje commerciele wijn, bij voorkeur rode wijn, die zie je goed in je meter! Dan kun je de uitkomt v... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Als je ook eens Whisky wilt maken is dit dezelfde methode, dan kun je whiskymout nemen, hou je van een beetje rooksmaak aan je whisky neem je peated mout. Dan is de mout geëest (gerookt) boven turf. D... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Heeft ook geen zin als het nog staat te gisten, ook koolzuurbelletjes kunnen de meting verstoren. |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Wodka maken van graan ( zonder suiker) Opzich hoeft dat ook niet, je kunt ongemout mengen met mout. Ik las eens dat 1 kilo mout voldoende enzymen bevat om 10 kilo ongemout om te zetten. Is dit correct? |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Ik lees nu dat het nog wel gist bij jou, ik las verkeerd 🙂 Ik dacht dat het gestopt was met gisten, sorry. |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |