Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Pecto enzyme Lummel, dat breekt de Pectine juist af ? er blijkt niet veel pectine in morellen te zitten maar kwaad kan het natuurlijk niet om het toch toe te voegen We zaten op 6% suiker. Ik vond het ... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Jij hebt een klimaat kamer 🙂 |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Weet wel dat je emmers die je puur gaat vergisten waarschijnlijk morgen al zijn uitgegist, weet je zeker dat je hem puur gaat vergisten? Die 6% suiker is echt zo weg. Natuurlijk krijg je er wel een h... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Die turbo die bij je middelste vat ligt zou ik niet doen. Bewaar die maar voor de sugarwash. Wodkagist kan wel. Heb je behalve de rumgist nog meer smaken gist liggen? Zo niet dan zou ik het houden bij... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) 🙂 🙂 🙂 |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Mijn pot distillers gist komt ook maar moeilijk op gang, een bubbel per 2 minuten nog maar. Terwijl de champagnegist al een bubbel per 10 seconden geeft. ben benieuwd hoelang het duurt voordat ze op g... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Thanks John! Dan is het fijn dat ik mn enzymen daar niet voor heb gebruikt. Als ik weer eens pruimen ga vergisten moet ik er wel even aan denken 😉 |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Je vraag of je de kersen nog door de centrifuge of sappan moet halen, ze liggen nu al in de alcohol begrijp ik? Ik zou ze daar lekker laten zitten en daar een likeur van maken. Betweter kan je wel ver... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Dan kan het wel hoor. 3 kilo op 10 liter water kun je ongeveer 17,5 % mee halen. Maar omdat je hele zoete kersen hebt gebruikt en ook nog killergist is het zeker niet ondenkbaar dat je 20% hebt. Ik be... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) De Vinometers zijn bij hoge percentages niet helemaal precies is mijn ervaring maar het kan natuurlijk wel. Hoeveel suiker had jij zelf toegevoged? |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Het kan wel hoor, maar de amylase die er in zit heb je niets aan. Ik had mijn vader eens een zak turbogist meegegeven, heeft hij dat in een emmer met rode bessen gedaan. Ik wist dat niet. Ik proefde d... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Het smaakt nu al zo lekker, helemaal met de dextrose erdoorheen 😉 Ik heb dit vroeger van uit mijn ouderlijk huis al zo vaak gezien maar het blijft leuk en spannend 🙂 |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Kirsch van morellen (zure kers) Ik haal om 06.00 mijn eerste kop koffie. Ben al ff bezig dus. Er stond al druk op het vat dus het was stiekum al een beetje begonnen met gisten. die morelletjes hebben geen geduld. 1e bevindingen tot ... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
Kirsch van morellen (zure kers) Gisteravond het morellensap opgehaald bij Lummel. Ik kon 2 mooie vaten van Lummel lenen die gegarandeerd waterdicht afsloten, dat was inderdaad perfect geregeld. Omdat het nog best lang gezellig is ge... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: mijn groote vraag Lummel, wij gaan nu rijden! |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |