Forum antwoorden aangemaakt

RE: mijn groote vraag

Dat klinkt goed! Ik heb geen couponacties nu, maar ik zal er een leuke attentie bijdoen!

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: mijn groote vraag

In de kolom bij de koperen ketel kun je inderdaad raschigringen doen. Niet perse nodig hoor maar dat kan zorgen voor een hoger alcohol percentage. Je kunt de kolom ook vullen met kruiden of jeneverbes...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Whisky volgens stookTV

Zolang je Whisky goed gaat en je tevreden bent hoef je geen spijt te hebben. Ik denk wel als je een Grainfather bezit je ook vanzelf gaat beginnen aan bierbrouwen 🙂 En dat is natuurlijk ook heel leuk!

In forum Stooktips

9 jaar geleden

De geschrote mout wordt in de Grainfather bapaalde tijden op een bepaalde temperauur gehouden. De enzymen die al in de mout korrel aanwezig zijn zetten zo het aanwezige zetmeel om in vergistbare suike...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Ik denk niet dat Erik moutresten heeft drijven, hij maakt de wort met zijn grainfather en heeft dus alleen vloeistof te vergisten.

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Dat werkt alleen als er echt nog suikers aanwezig zijn. Anders doet de restart ook niets.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Welkom kabouterdroom! De zoekfunctie doet het niet altijd even goed. Zoek met het uitgebreid zoeken tooltje van google rechts boven de onderwerpen op de hoofdpagina en je gaat al meer vinden. Dan zoe...

In forum Stel je even voor...

9 jaar geleden
RE: Bakkersgist anti-schuim

Zo zeg, € 58,- de liter. Beetje duur lijkt me voor iets wat je niet nodig hebt. Heb het gratis flesje van de t500 zelfs nog nooit gebruikt. 57,40 per liter lummel, ex btw maar omdat je ondernemer be...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Welke gist voor welk resultaat ?

?????

In forum Gist vragen

9 jaar geleden
RE: Bakkersgist anti-schuim

Dat is antischuim voor bij het distilleren. Dat krijg jenook bij de T500. Het gaat om het schuimen van de gistemmer. In sommige gevallen kan het zo hard gaan dat het schuim door het waterslot naar bui...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Welke gist voor welk resultaat ?

Nu je een grainfather bezit heb je de boiler van je T500 niet meer nodig. Als je die verkoopt voor 4 tientjes heb je de dextrose gratis en nog beetje geld over ook!

In forum Gist vragen

9 jaar geleden
RE: Zelf rum stoken

Maakt niet heel veel uit. Alleen is het gewoon irritant om iedere keer de boel in te tapen. Daarom verkopen wij ze met koppelingen. Ben je van het gezeur af. Mocht er toch wat stoom ergens langskomen ...

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Foto's van het 1e stookforum Barbecue feest!

Lummel, Is er al bekend of Teuntje dat andere hondje nou zwanger heeft gemaakt? Staan jullie in contact met die mensen?

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden
RE: Iets met Krieken / kersen aan te vangen

Daar heb je wel een punt Rob ?

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Iets met Krieken / kersen aan te vangen

Het is maar net wat je lekker vindt. In brood proef ik ook veel meer graan dan in whisky. Maar ik heb geen zin in brood. ?

In forum Stookforum

9 jaar geleden
Pagina 349 / 456