Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Dan ga ik er heel voorzichtig mee zijn, wellicht in delen toevoegen. Bedankt Dumo! |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Ik had nog nooit dextrose in mijn handen gehad. Het ziet er inderdaad uit alsof het zo oplost als het met het sap in aanraking komt. Hier een leuk stukje over eau de vie: |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Dat is opzich een mooie service als je sporadisch eens je tegenvallende wijntje wil laten distilleren. 2,00 per liter is voor hun amper kostendekkend (je weet hoeveel tijd er in gaat zitten) en voor d... |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Het zijn voorbeelden Rob, je kunt er natuurlijk gewoon eau de vie van maken. Dat doet Lubberhuizen en Raaff immers ook. |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Ik denk dat je in de war bent met Lubberhuizen en Raaff. Zij maken inderdaad geweldige eau de vie, ook van morellen. Zij zitten wel in de Betuwe maar dat is niet waar dit sap vandaan komt. Dit komt va... |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Ik weet niet of hij hier zelf van stookt. Dat heb ik nergens gelezen. het is een wijnmakerij. Het sap bevat 6% suiker. maar ik meet zelf ook nog en bedenk nog wel hoever ik wil gaan. Ik hoef niet he... |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Op het gistzakje adviseren ze idd af te vullen met water. maar dat kost je hoe dan ook smaak. Het kan wel hoor. Ook bij appelwijn ging vroeger bij mjn ouders zo 10 liter water met suiker op 15 liter a... |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Het kan idd geen kwaad, maar is een hoop werk en het is niet nodig. Ik heb al heel veel fruit gestookt en nog nooit gekookt. Alleen een deel om de suiker in op te lossen. ook vroeger bij het wijnmaken... |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Bekende zakken 😉 Ja ik had het onthouden van jou 🙂 |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Ik ga het sap niet meer koken, misschien een deel om de dextrose op te lossen. Wel een zakje pecto enzymen, niet echt nodig maar voor eventuele pectine af te breken doe ik het wel. Ik ga de 22e op va... |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Goede prijs hoor. Ik heb 2,10 betaald inclusief verzenden. |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Whisky volgens stookTV Haha idd, daar is een forum voor, en soms komen we er met zijn allen niet uit. Maar dit recept heb ik meermalen gemaakt en weet dat het soms snel uitgegist kan zijn. Als het echt te heet geweest zou z... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Whisky volgens stookTV In het geval van Polderstoker is waarschijnlijk de suiker op. Soms gaat het echt heel erg snel, wellicht extra snel bij deze temperaturen. Nooit zomaar weggooien, zo zonde van al het werk en de voor n... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Maandagavond kan ik het morellensap ophalen. Veel eerder dan verwacht. Dan direct beginnen aan het Kirsch project. Het sap komt namelijk niet in bag in box wat ik verwacht had, maar het wordt ter plaa... |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Whisky volgens stookTV Nieuwe gist toevoegen frustreert. Suiker toevoegen niet, dat is gewoon je gist voeren. Niets mis mee. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |