Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Zelf rum stoken De dikke buis vullen met wash kan dus niet, dat gaat door de gaatjes zo de ketel in ? |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Zelf rum stoken Nee, deze split top is niet anders dan de koperen kolom een paar reacties hierboven. Deze kolom kun je vullenmmet smaakmakers zoals jeneverbessen. Of lavendel als je olie wilt maken. Het is een holle ... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken De Rum gist van Still Sprits die Pino gebruikt is idd een turbo en bevat al enzymen. Maar een zakje enzymen vooraf er in kan geen kwaad. Ik weet niet of iemand het verschil al heeft bemerkt behalve da... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Barrel 674 ervaringen? Het zou kunnen zijn dat of jouw meters of die van Dumo niet correct zijn...:) Ergens loopt er iets scheef maar waar?? |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Barrel 674 ervaringen? Het zou kunnen dat Dumo meer glucose heeft gebruikt dan aangeraden. De gist kan volgens mij wel meer aan dan wat er op het pak staat. Begin volgende week zijn de Barrel 674's weer op voorraad trouwe... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Refractometer vs alcoholmeter Dit is idd raar. Als een commerciele drank ook afwijkingen geeft ruil ik hem voor je om. Ik wacht op een nieuwe zending, ze zijn nu op. Hoop dat je dat snel kunt testen. Ben benieuwd wat er mee kan zi... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Refractometer vs alcoholmeter Raar zeg. Je zou hem met een commerciele drank wel kunnen ijken. Heeft iemand anders wel eens zoiets voorhanden gehad? Sluit het glaasje precies goed of valt daar nog iets aan af te regelen? |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Refractometer vs alcoholmeter Kun je eens testen met een commerciele drank waarvan het percentage op de fles staat? Dan kun je zien of dat overeen komt. Niet met suikerhoudende drank proberen, wel jenever, whisky etc... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Refractometer vs alcoholmeter Heb je hem geijkt met water? Er zit een schroevendraaiertje bij om hem af te stellen. Met water testen en dan op 0% schroeven. Dit moet je eigenlijk voor iedere test even checken of dit nog goed staat... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Iets met Krieken / kersen aan te vangen Ze hebben ook de betuwer Morel bij de exclusiviteiten staan 😉 |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Iets met Krieken / kersen aan te vangen Voor de geinteresseerden in Eau de Vie hier een stukje van lubberhuizen en Raaff. Eigenaren van de gelijknamige stokerij uit de betuwe en schrijvers van het volkomen stookboek (Wat wij al lang wisten ... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Iets met Krieken / kersen aan te vangen Hoelang laat je dit nou staan? Wordt wel weer een mooie hoeveelheid 🙂 |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Iets met Krieken aan te vangen Bedankt John, je hebt gelijk. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht 😉 Ik wil sowieso niet het max haabare aan suikers laten vergisten, dat geeft vaak een hete smaak aan een eau de vie. Maar een ... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Iets met Krieken aan te vangen Ik ben van plan om 2 emmers te maken waar van 1 zonder suiker en 1 een klein beetje dextrose. Niet te veel. En dan het verschil eens proeven. Je kunt ook na de 1e keer stoken een hoeveelheid kersen... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |
|
RE: Iets met Krieken aan te vangen Klopt, goedkoop is het ook niet, maar daar ben ik ook niet op uit. Ik wil kwaliteit. Mijn zelfgestookte eau de vie van appels en peren is ook veel lekkerder dan die ik op de franse markten heb gekocht... |
In forum Stookforum |
9 jaar geleden |