Forum antwoorden aangemaakt

RE: Iets met Krieken aan te vangen

Kersenlikeur en kirsch is inderdaad niet met elkaar te vergelijken. ik drink graag een glaasje eau de vie. ik ben niet zo van het zoete. min vrouw wel hoor maar die drinkt misschien 1 glaasje likeur i...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Er is nog 1 T500 met engelse stekker beschikbaar. Deze komt naar verwachting vrijdag binnen. Dan hoef je alleen een verloopstekkertje er tussen te doen of een andere stekker er p te monteren. De EU ve...

In forum Stel je even voor...

9 jaar geleden
RE: Wel of niet tevreden met de Still Spirits parrothead?

Hoi Raymond, helaas is hier nog helemaal geen nieuws over. Ik vraag me eerlijk gezegd af of ze hier nog wel mee bezig zijn. Als ik iets er over hoor meld ik me ? intussen gewoon aan de slag met de mel...

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Gezocht : Eau de Vie recepten

Ik noem het niet echt een recept... Bij eau de vie doe je gist bij het vruchtensap, na het uitgisten stook je het af en dat is eau de vie. Je kunt zelf kiezen of je suiker bij de vergisting doet. ...

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Iets met Krieken aan te vangen

Geeft niet joh, ik heb geen haast. We wachten het wel even af. Anders wordt het een projectje voor in augustus. Mocht je hem eerdaags kunnen bereiken dan hoor ik het wel. Lekker uit eten:) geniet er...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Rum van melasse stoken

Ik lees net dat sinds 1999 ook de alcohol van een inlander rum uit suikerriet geproduceerd moet zijn.

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Een goed idee, zo kun je het verschil uitproberen. Een rum mag hier alleen rum heten als het van Rietsuiker melasse is gemaakt. in Oostenrijk mag het dan een Inlander rum heten. Misschien in duitsland...

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Juist in het eindproduct biet of rietsuiker zal chemisch weinig verschil zitten. In de verschillende melasses des te meer daar het een totaal ander gewas is.

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Juist ?

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Chemisch mischien niet, smaak is wel degelijk anders. Ook de afvalstoffen uit een suikerriet stengel zijn anders dan bij een biet. Dat er smaakverschil in je rum zal zijn bij deze 2 melasses lijkt mij...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Houtsnippers en eikenvaten

Je kunt ook je vrouw laten fietsen en jij aan de rum. Een prima compromis 🙂

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Werking/opmaak van de site

Het blijft automatisch vertalen, een forum vertalen kun je niet bijhouden. Dit soort vaste woorden die steeds terugkomen zijn wel trucjes voor om het aan te passen en daar ga ik ook nog mee aan de s...

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden
RE: Werking/opmaak van de site

De boosdoener is gevonden. ik was bezig een kalender op de site te zetten waar we eventueel evenementen zoals barbecues, cursussen etc.. op konden zetten. Deze kon echter niet overweg met onze tijdz...

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden
RE: Water distilleren

Bedankt voor het verplaatsen naar het juiste topic! 🙂

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Houtsnippers en eikenvaten

Het onderwerp water distilleren wordt voortgezet via dit topic: Dan kan het huidige topic nu weer worden voortgezet over Houtsnippers en eiken vaten.

In forum Stooktips

9 jaar geleden
Pagina 352 / 456