Forum antwoorden aangemaakt

RE: Iets met Krieken aan te vangen

Volgens mij is het een laat soort, vorig jaar kwam het volgens mij pas begin augustus en was het bij voorbaat al uitverkocht. Daarom heb ik nu al besteld. Ik ga eens rondzoeken of er ergens gewoon k...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

🙂 Ik wil 2 emmers neerzetten van 25 liter. maar door toevoeging van wat suiker houd ik een paar liter over. Die ga ik wat aanzoeten en heet in flessen gieten. Dan is het een lekker drankje of ik heb w...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Ik had van Leon eens zijn eau de vie van zwarte bes geproefd, die was ook erg lekker. Helaas ken ik niet veel mensen met fruitbomen. Ik heb wel eens een paar kisten appels en pruimen gekregen maar l...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Je kunt natuurlijk ook snachts een keer een kersenboomgaard inwandelen haha maar dan nog.... moet je alsnog ontpitten en persen 🙂

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Niet goedkoop, maar goedkoper dan kersen kopen. Dan moet je nog persen en ontpitten. Dan heb je veel afval. Dit is al klaar. Vraag meteen even wanneer ze denken dat het sap er is, ik heb 50 liter be...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Ik zet het ook even hier. Er komen volgende week vrijdag 5 stuks T500 boiler + RVS Reflux binnen met UK stekker. Hiervoor kun je zelf een convertertje kopen of eventueel een EU stekker er op zetten. B...

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden

Als je geen suiker toevoegd niet. Dus wel even suikergehalte bepalen. Probeer er niet het maximale alcoholgehalte uit te halen, is echt zonde van de smaak. Ga hem ook niet op 80% drinken zoals je...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Oh ja, dat stukje over kirsch staat ergens in een rum topic, beetje on overzichtelijk maar je vind er eigenlijk de zelfde info als hier al wordt beschreven ?

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Theelepeltje bakkersgist is al voldoende, droge bakkersgist bovenop, even laten hydrateren en na 10 minuutjes rustig doorroeren. Ik zou er geen water bijdoen, los de suiker maar op in een deel sap....

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Maar je kunt dit idd zo vergisten hoor. Geen turbogist erbij, dat is zonde, gewoon wijngist/champagnegist of desnoods bakkersgist (geeft wel meer troep op de bodem) Ik denk dat je wel wat suiker moet ...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Niet stoken met de refluxkolom, dan verlies je alle smaak. Als je met de T500 stookt dan met de Copperdome Top. Anders kun je beter voor een koperen Alambiek gaan.

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Ik weet er alles van, ik moet ook werken ? ik kom bijna nergens meer aan toe en heb al bijna een jaar niet zelfgestookt. Maar dit ga ik doen ?

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Deze link had ik al eens gegeven toch? Geen pit, geen schillen, wel vers 🙂 Wordt over een paar weken geperst en mag het afgehaald worden. Bij jou is het om de hoek Lummel.

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Ik ben er dol op. Het is natuurlijk geen likeur dus niet te vergelijken. Het is een eau de vie, of een Obstler van kersen. Ik koop in Duitsland regelmatig die halve liter flesjes appel, appel/peer, ab...

In forum Stookforum

9 jaar geleden

Dat zijn ook kersen, maar een zure soort. Eigenlijk te zuur om gewoon te eten. maar je kunt er wel een goede kirsch van stoken. Ik denk trouwens dat je ook een heel goede kirsch kunt maken van zoete k...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
Pagina 354 / 456