Forum antwoorden aangemaakt

RE: Gaan we een sterkedrank-cooperatie oprichten?

Ik zou hem ook meteen kopen! Zo heb ik ook de WISKIE van Gerlachus gekocht die in een stookwinkel ketel stoken 🙂 Het is moeilijk om in deze markt genoeg geld te verdienen om er van te kunnen leven....

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Stookwijn maken met water en suiker

Gaat niet zo goed Lummel, wat maboc al schrijft, in een zakje turbogist zijn enorm veel voedingsstoffen en zuurregelaars toegevoegd. Die ben je allemaal kwijt na 1 vergisting. Daarom weegt een zakje t...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Gaan we een sterkedrank-cooperatie oprichten?

Het idee is wel leuk hoor, maar idd niet uitvoerbaar. Zeker niet om er ook nog wat aan over te houden. Na afdracht van de accijns en btw blijft er bitter weinig voor de stoker over, en als het dan ook...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: wie heeft ervaring met spullen Destylandia ?

Waarschijnlijk maandag. DPD levert alleen op zaterdag als de afzender dat expliciet aangeeft. Fijj dat het er bijna is!

In forum Mijn installatie

9 jaar geleden
RE: Datum BBQ is bekend, 17 op 18 juni! (Titel aangepast)

@jan2 ik geniet op dit moment weer van een klein glaasje van jouw zelfgemaakte Gin, en man man wat is hij lekker. Ik drink hem puur uit de koelkast, dus geen ijs of tonic. Hij is puur echt superlekker...

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden
RE: Mijn eerste suiker wash ervaringen

Je hebt gelijk hoor. Zolang je schoon gewerkt hebt en het deksel zit er op, dan bederft het niet snel. idd precies wat je zegt met de wijnflessen. Die blijven heel veel jaren drinkbaar en de alcohol c...

In forum Spirits

9 jaar geleden
RE: Stookwijn maken met water en suiker

Hoi Stookfries, Deze gisten zijn allemaal geen turbogisten en kunnen zonder toevoeging van extra voeding een suikerwash waarschijnlijk niet aan de praat krijgen. Ook een beetje gistvoedingszout gaat w...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Rum van melasse stoken

NimRumx duurt nog even, Ik zou het rumnax noemen 😉

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Jouw rum noemen we dan Rumo 🙂

In forum Stooktips

9 jaar geleden

Veel succes Dumo! Er is al veel over geschreven inmiddels dus je kunt ook al leren van de fouten van anderen. De 2 liter Rum 80% van Lummel die ik mee naar huis heb genomen heb ik in een 3 liter vaa...

In forum Stooktips

9 jaar geleden
RE: Whiskey Profile Kit

Klopt, maar Still Spirits is natuurlijk helemaal er op gericht de klanten van de T500 de tools in handen te geven om wat lekkers te maken, ze bieden daarom ook een breed scala aan essenses aan. Deze z...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Tannines zijn heel gezond en zitten niet alleen in eiken vaten of chips

Tannine/looizuur vindt je ook in de schil van de blauwe druif. Rode wijn bevat veel tannines. Dat zorgt ook voor de wrange smaak. Als je een wrange rode wijn laat rijpen nemen de tannines af en wordt ...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

9 jaar geleden
RE: Whiskey Profile Kit

Bij Still Spirits gaan ze altijd uit van neutrale alcohol gemaakt met de T500. Maar je kunt ook bij een bestaande of een zelfgemaakte whisky smaak noten toevoegen. Wees voorzichtig, begin heel klein...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Filter bouwen

Slangenklemmen zijn niet nodig. De witte sokken klemmen van zichzelf al enorm. Je moet ook flink kracht zetten om die om de buizen te doen. Van de filters knip je een stukje op maat zodat die in het k...

In forum Stookforum

9 jaar geleden
RE: Het Grote smoezenboek topic om te drinken

Ik zit hier al uren te wachten op een monteur van ziggo en kan het huis niet uit. Helaas is er niets anders in huis dan bier en wijn, en ik kan natuurlijk niet gaan zitten uitdrogen.

In forum Het Café (praathuis)

9 jaar geleden
Pagina 357 / 456