Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Datum BBQ is bekend, 17 op 18 juni! (Titel aangepast) Ik bedacht dat het enige dat we nog nodig hebben.....frisdrank en sapjes..... Of niet nodig 😉 ??? Maar regel ik ook wel hoor. Rest is als het goed is allemaal geregeld. Misschien kan iemand zorgen v... |
In forum Het Café (praathuis) |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Ik verkoop prestige het langst, maar ik heb het gevoel dat Still Spirits het veel beter doet met de echte Turbo's. Daarom ga ik de 8Kg er uit doen (raakt eerdaags op) en dan volledig verder op de Cl... |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: Welke gist voor welk resultaat ? Alcotec is van Hambleton Bard en idd Brits. Ik verkoop het nog niet omdat ik aan alle kanten tegengewerkt word door een grote Nederlandse partij en ik noem geen namen, dat kunnen jullie zelf invullen.... |
In forum Gist vragen |
9 jaar geleden |
|
RE: rietsuiker melasse behoefte Leuk! Laat dan meteen even weten of je alleen bent of met zn 2en en of je blijft pitten! |
In forum Vraag en aanbod |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Hoi Erik, De afmetingen voor de chiller in mm. 390 Breed405 Diep656 Hoog Gewicht excl Glycol 28,3 KG Toch wel een heel stoer setje naast je Grainfather 🙂 Maar voor velen is het wel meteen dag ... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: rietsuiker melasse behoefte Toppie, bedankt voor het antwoord. Heb hem net besteld. Waneer krijg ik nou korting? Ik heb er een cadeautje bij ingedaan 😉 |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Zal ik morgen even opzoeken, alles staat gedocumenteerd ? ik heb de koeler op de brau beviale gezien, het is formaatje minibar. Mini koelkastje zoals in een hotel. Niet veel groter dan dat. Er gaat we... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: Nieuwe speeltjes! Erik, Aangezien ik de laaste dagen meermalen per dag vraag heb naar de prijzen heb ik vandaag de fermenter incl dual tap valve en heat controll er op gezet, alsmede de complete set en de Glycol Chil... |
In forum Grainfather |
9 jaar geleden |
|
RE: rietsuiker melasse behoefte Dat is helemaal goed. Dus je hebt een striprun gedaan en alles bewaard? Dat is ook helemaal goed. Later als je van alle generaties stripruns hebt gooi je het bij elkaar en maak je een spiritrun en ga ... |
9 jaar geleden |
|
RE: rietsuiker melasse behoefte Dat is het laagtse, hij gaat tot 1150 |
9 jaar geleden |
|
RE: rietsuiker melasse behoefte Sorry, niet goed gelezen, i begrijp dat je de rest van de uitgestookte stookwijn (22 liter) weer hebt gebruikt voor je nieuwe batch? Heb je daar ook je gistbed van de vorige keer voor gerbuikt? Dat ... |
9 jaar geleden |
|
RE: rietsuiker melasse behoefte Hoi Eddie, De gistlaag op de bodem van je vergistingsvat laat je liggen, daar gooi je nieuwe melasse en suiker bovenop. De dunderpit laat je rotten met joghurt bijvoorbeeld, als je dan de 2e batc... |
9 jaar geleden |
|
RE: En nu gaan we van onze recent gekochte melasse rum stoken Hoi Rob, Er komt ook zeker wel 40% uit, maar veel minder opbrengst, volume. De link is zeer informatief, maar gaat natuurlijk niet over alle rum. Het is een van de vele soorten en manieren. Begri... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: En nu gaan we van onze recent gekochte melasse rum stoken 🙂 Dit heb ik net in het andere melasse topic aan fastback uitgelegd 🙂 Je kunt zo inderdaad een rum stoken van melasse zonder extra rietsuiker. Er zit namelijk nog restsuiker in. De opbrengst is dan na... |
In forum Spirits |
9 jaar geleden |
|
RE: rietsuiker melasse behoefte Bedankt, dan heb ik dus ook nog klaringsmiddel nodig en wellicht ook vloeibare kool voor tijdens het gistingsproces ? Nee, laat het gewoon natuurlijk een beetje bezinken. Zeker geen kool toevoegen d... |
9 jaar geleden |