Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Whisky volgens stookTV Jazeker, altijd deksel met waterslot er op. |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Whisky volgens stookTV Het valt wel mee met bederf, maar het is beter om er geen weken mee te wachten. Al is het bij mij wel goedgegaan na 3 maanden..... maar dat is zeker geen garantie. Ik zou hem als ik jou was in de kom... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Whisky volgens stookTV Als het waterslot stilstaat is het zo goed als klaar. Je kunt het nog een paar dagen laten staan eventueel maar veel procenten extra zal dat niet geven. Afhevelen van het bezinksel en stoken maar zou ... |
In forum Stooktips |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Je hebt gelijk 🙂 |
In forum Bier, Wijn en overige dranken |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Hoi Rob, Ik heb hem al vaker zo gemaakt. Het klaringmiddel zakt naar de bodem en drink je niet op. Als je weet hoe klaringsmiddel smaakt en je proeft deze cider dan weet je zeker dat er niets is achte... |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Hahaha idd, veel succes! Bij mij staat hij overigens gewoon op het aanrecht. Ik merk wel dat hij smorgens als ik om 06.00 koffie ga halen langzamer bubbelt dan in de middag wanneer het huis weer iet... |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Gewoon kamertemperatuur. Je giet de pakken leeg in je vat, gist erbij even roeren en deksel er op. Dat is alles 🙂 |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Nee het zijn 1.5 liter pakken. 15 liter dus. De Champagnegist doet het uitstekend. Die heb ik ook al eens geprobeerd ? |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Dat doseeraparaat voor koeien klinkt ook heel goed trouwens |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak
|
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Die gebruik ik ook |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Op deze manier vergist je alleen de suiker die in het sap zit. Dat geeft een mooie 7% alcohol dat hoog genoeg is voor een cider. Die 4 gram in de fles zal het percentage vast niet met een geheel proce... |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak 🙂 Dan zit ik met mijn 4 gram per derde liter idd erg hoog. Maar ik houd ook van goede bubbels in de cider 🙂 Nu maar hopen dat de flesjes niet knallen. Zijn er bij jou wel eens bierflesjes ontploft ... |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak Nou ik heb het eerder gedaan en heb toen advies gezocht in een bierboek, daar hadden ze het over 8 gram per liter. En dat alles daarboven ervoor kan zorgen dat je fles uit elkaar klapt. Omgerekend is... |
9 jaar geleden |
|
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak en 79 cent valt ook wel mee, 40 voor de flesjes cider en nog 10 staafjes over voor de visite want ik drink mn koffie zwart 😉 |
9 jaar geleden |