Forum antwoorden aangemaakt

RE: Whisky recept 3

Klopt, recepten zijn overal anders natuurlijk. Dit betreft een Whisky recept? Wisten jullie ook dat als je de Grainfather Connect hebt en je lid bent van het forum op de Grainfather.com website je de ...

In forum Spirits

10 jaar geleden
RE: Whisky volgens stookTV

De geur wordt erger naarmate je een mout met hoger PPM gebruikt. Ik vind mout sowieso niet lekker ruiken. Daarom verkoop ik het ook nog niet 🙂 Eens een goede partner zoeken die dat op wil pakken ? maa...

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Whisky recept 3

Klopt, het lijkt erg veel mout. Maar de vergistbare suikers haal je uit de mout, met dit recept behaal ik 11% alcohol. Je kunt er meer water of minder mout in doen maar dan zal je ook een lager alcoho...

In forum Spirits

10 jaar geleden
RE: er zit een kabouter stiekem aan mijn flessen

Als het idd volume contractie zou zijn dan kun je de volgende keer overwegen om een weekje of 2 te wachten met bottelen. Dan zou het volume daarna niet meer kunnen inzakken. Verminderd het dan nog ste...

In forum Het Café (praathuis)

10 jaar geleden

Heeft inderdaad te maken met de suikers en andere opgeloste stoffen die nog goed moeten mengen. Klopt, dit heet volume contractie. Als je van 2 verschillende soorten vloeistof een mengsel maakt dan ...

10 jaar geleden

Gebruik je dit soort kurken/stoppen?

10 jaar geleden
RE: Bananenlikeur 2

Je kunt je fruit drogen in de oven, maar ook de airfryer is er heel geschikt voor. Er zijn ook speciale droogaparaatjes te koop. Op de markt is ook vaak aanbod van gedroogd fruit, scheelt weer werk en...

In forum Likeuren

10 jaar geleden
RE: Appels

Bij de alambiek condensor moet je gewoon zo goed mogelijk koelen om het bij te kunnen benen. De temperatuur zegt hier minder dan bij de reflux. Als je de temperatuur tussen de 50 en 60 graden probeert...

In forum Stookforum

10 jaar geleden

Shawn, sta je wel in contact met Saskia over het tijdstip?

In forum Stookforum

10 jaar geleden

Je schrijft het ook heel duidelijk op, hier heeft iedereen inderdaad wat aan! Top!!!!

In forum Stookforum

10 jaar geleden

Dat klopt, met de nieuwe controllbox kun je kiezen of je op temperatuur of op vermogen werkt. Werk je op temperatuur dan slaat het verwarmingselement af op het moment dat de temperatuur is bereikt. Da...

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Ketel kopen

Heb je ook apjes voor op de telefoon. Maak je een foto van de text en je hebt de vertaling. Vanuit het russisch krijg je vaak alsnog een onsamenhangende text.

In forum Mijn installatie

10 jaar geleden
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

Haha jij zit in Italie he! Kan heftig zijn ja, wel lekker! Heb het niet vaak op hoor, wel eens in een restaurant. Voor de geinteresseerden:

10 jaar geleden
RE: Ketel kopen

Gefeliciteerd met je aankoop! Ik ben benieuwd ?

In forum Mijn installatie

10 jaar geleden

Als het er troebel uitkomt komt dat meestal omdat het te hard gaat. Dan zou het dus fijn zijn als je het vermogen iets lager kunt zetten. Misschien nog even door een filtertje laten lopen. Niet door k...

In forum Stookforum

10 jaar geleden
Pagina 411 / 456