Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Snel, goedkoop en heerlijk appelwijn recept Niet vergisten in de ketel maar in een vergistingsemmer. Temperatuur? Ik heb het in de woonkamer staan en let verder nergens op. Komt altijd goed. Je hebt geen sapcenrifuge, had ik ook niet maar voor ... |
In forum Bieren en wijnen |
10 jaar geleden |
|
RE: Snel, goedkoop en heerlijk appelwijn recept Het is een leuk ding! Het is dus een Eau Bain Marie, zoals deze dus: Maar hij heeft weer een helm van een Schotse Whisky ketel 🙂 Bain marie is ideaal tegen aanbrandgevoelige producten. je kunt wannee... |
In forum Bieren en wijnen |
10 jaar geleden |
|
RE: Werking/opmaak van de site Dat klopt, daar baal ik ook van. Echter daarvoor ben ik afhankelijk van updates van de software maker, er is geen instelling waar ik iets aan kan veranderen die dit probleem oplost. Ik ga het wel weer... |
In forum Het Café (praathuis) |
10 jaar geleden |
|
RE: Werking/opmaak van de site Het is lekker druk op het forum, gezellig! Ik heb het aantal berichten per pagina wat verhoogd zodat onderwerpen niet binnen 1 uur al op de volgende pagina staan. De lijst met onderwerpen is nu dus w... |
10 jaar geleden |
|
RE: Basis suker mash gaat niet borrelen De recepten verschillen per merk. Ook het waterslot wordt bij sommige afgeraden en bij de andere weer aangeraden. Dit ivm schuim. Uiteindelijk komt het altijd goed 😉 |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Basis suker mash gaat niet borrelen Ik weet even niet precies hoeveel water je normaal exact gebruikt. het komt ook niet zo precies hoor. Probeer in totaal evenveel water te gebruiken als normaal anders heeft het geen zin om te wachten ... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Laten we verder praten in dit topic: Daar kunnen we helemaal uitwijden over appelwijn en cider en wat er allemaal mee kan 🙂 dan houden we dit het "voorstel topic" Voor nu fijne avond, en tot morgen ... |
In forum Stel je even voor... |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Ja, deze zit erbij. |
In forum Mijn installatie |
10 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor ? je kunt het suikergehalte meten maar dat doe ik niet. Ik voeg geen suiker toe en behaal zo een procent of 7. Je kunt suiker toecoegen en zo inderdaad een hoger percentage behalen. Als het is om te s... |
10 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Ik raad voor cider de champagnegist aan Lummel, die geeft een beter resultaat dan de turbogist voor fruit. De champagnegist geeft een heel mooie schone vergisting. |
10 jaar geleden |
|
RE: Imake, de fabrikant van de T500 en de Grainfather komt bij jou op bezoek (als je dat wilt) Naam, mailadres en woonplaats heb ik doorgegeven. Ze neemt contact met jou op. Europa is voor haar 24 uur vliegen en ze vertrekt vandaag, dus het kan nog even duren voor je de mail hebt denk ik 🙂 He... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Imake, de fabrikant van de T500 en de Grainfather komt bij jou op bezoek (als je dat wilt) In totaal zijn er nu 4 deelnemers en dat is voldoende. Saskia vliegt vandaag vanuit Nieuw Zeeland naar Europa. eenmaal aangekomen gaat ze de planning maken en neemt ze per email contact op met de deel... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Wel of niet tevreden met de Still Spirits parrothead? Ik heb een voorstel aan ze gemaild en gezegd dat het niet handig is om ze nu terug te laten sturen omdat velen van jullie hem ook gewoon gebruiken en tevreden zijn. en dat zodra er een nieuwe versie i... |
In forum Mijn installatie |
10 jaar geleden |
|
RE: Whisky kenners Nee hoor, je kunt ook ongemout toevoegen. Ongemout beschikt zelf alleen niet over de enzymen om zetmeel om te zetten in vergistbare suikers. Je kunt dan kiezen om een deel gemoute granen en een deel o... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Gin is groen... Ik heb niet goed gelezen, na het distileren blijft de kleur niet hangen 🙂 |
10 jaar geleden |