Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Mash bevat weinig tot geen alcohol Kijk nu zijn we ergens! Je mash heeft wel alcohol maar met de dobber kun je dat idd niet meten. Je was mij net voor Erik! Je dobber is bedoeld voor je distillaat. Je kunt je mash mits gefilterd door... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Net Begonnen met fruit vergisten (titel aangepast) Druiven bevatten van zichzelf al behoorlijk veel suiker. Die kun je dus gewoon pletten en vergisten zonder extra suiker toe te voegen. Kersen zou ik ook zonder suiker erbij laten vergisten om zo een... |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Mash bevat weinig tot geen alcohol Beste Andre, Heb je gerst gekocht of mout? En waar heb je het gekocht als ik vragen mag? Welke gist heb je gebruikt? Hoe meet je het percentage in de mash? Stond je waterslot wel te borrelen? |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Net Begonnen Wat voor fruit wil je verwerken? appels en peren, je kunt kiezen om alles heel klein te maken en pecto enzymen toe te voegen die ervoor zorgen dat de celwand kapot gaat en dat op die manier het sap vr... |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Zelfbouw RVS reflux kolom RVS En voor iedereen Sorry voor die viswijven discussie. Maar ik kan er niet tegen om een leugenaar genoemd te worden als uit alles blijkt dat ik gelijk heb. Mijn doel is hier mensen/beginnelingen op het ... |
In forum Mijn installatie |
10 jaar geleden |
|
RE: Zelfbouw RVS reflux kolom RVS Hey dumo. Wil je van de grainfather een goede alambic maken, moet je een zware dimmer tussen het stopcontact zetten en de grainfather. Even zelf maken met een stekker en een contrastekker. Dan zet je ... |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreffende de Grainfather mogen hier Hoi Dumo, Dat klopt! Dit is de nieuwe controllbox: je kunt hem zelfs met een app op je mobiel of tablet vanuit je luie stoel bedienen 🙂 |
In forum Grainfather |
10 jaar geleden |
|
RE: Zelfbouw RVS reflux kolom RVS Er gaat inderdaad het een en ander mis met de reacties in dit topic. Het topic ging oorspronkelijk over de BOKA Kolom van Monoblock en die is af. Dus ik doe een slotje op dit topic. Ik hoop dat er in ... |
10 jaar geleden |
|
RE: Zelfbouw RVS reflux kolom RVS Raar zeg, ik ga het eens in de gaten houden. Ik moet wel zeggen dat ik gisteren van 1 persoon een aantal reacties heb weggehaald omdat er geen text instond. Lege reacties. Maar dat was maar van 1 pers... |
10 jaar geleden |
|
RE: Zelfbouw RVS reflux kolom RVS Vaak wordt er op een reactie gereageerd en dan moet je soms klikken op: "meer reacties laden" Ook is het zo dat de mobiele versie van de site soms niet alle reacties laat zien. Daar is nog geen updat ... |
10 jaar geleden |
|
RE: Zelfbouw RVS reflux kolom RVS Toch snap ik iets niet. Je zou toch verwachten dat als de hoeveel water groter wordt na verloop van tijd de brander ( op de zelfde stand als het begin) ook deze wat verwaterde stookwijn weer op tempe... |
10 jaar geleden |
|
RE: Zelfbouw RVS reflux kolom RVS en dat wordt er bedoeld met je vermogen regelen.je kijkt naar je destillaat uitloop en als die minder wordt, voer je het vermogen op.dit kan een grotere gasvlam zijn of meer watt's bij electrisch stok... |
10 jaar geleden |
|
RE: Zelfbouw RVS reflux kolom RVS hey lummel.dat je je gasvlam hoger moet zetten naarmate je stookt is normaal.er komt meer water in je destillaat en water heeft een hogere warmtecapaciteit en verdampingswarmte dan ethanol. Je moet du... |
10 jaar geleden |
|
RE: Zelfbouw RVS reflux kolom RVS exact, je kunt prima een wortje maischen van 0 tot 100 graden in de vloeistof inderdaad. en daar heb je niets aan als je destilleert. |
10 jaar geleden |
|
RE: Zelfbouw RVS reflux kolom RVS Een grainfather is een brouwketel, gebruik m om prima bier te brouwen.maar laat destilleren ZEKER achterwegen. Tenzij je drastische aanpassingen maakt door tussen de ketel en het stopcontact nog een v... |
10 jaar geleden |