Forum antwoorden aangemaakt

RE: Recept voor (Climax) Moonshine

Volgens mij gebruiken ze naast mais ook rogge (of ze doen alsof want het is allemaal nep, maar maakt het niet minder leuk natuurlijk) De prijzen die betaald worden heeft eerder te maken met het feit d...

In forum Spirits

10 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Deze komt volgende week binnen, de waterflow regulator voor de T500. Ik dacht na het lezen van een aantal berichten dat hier wel behoefte aan is.

In forum Mijn installatie

10 jaar geleden
RE: Grainfather, brouwmeister, T500 etc. (Titel aangepast)

Dumo, dat kun je gerust gebruiken hoor. Een paar druppeltjes is genoeg. Whiskymash heeft erg de neiging om te gaan schuimen. De ketel iets minder vol is ook aan te raden Is het verder wel gelukt? Miss...

In forum Grainfather

10 jaar geleden
RE: Hoe maak ik een Whisky mash??

Dag Pino! Via onderstaande link kom je in het topic over de T500. Daar verteld Munckerik over zijn ervaring met de Barrel 674 van Still Spirits. Je vind zijn reactie op de 1e pagina van dat topic.

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Turbogist met maismeel expiriment

Dus de suiker was inderdaad op 🙂 Laat het nu rustig nog een weekje staan, je zal zien dat de meeste troep naar de bodem zakt. Met een hevelslangetje kun je er dan voor zorgen dat die troep niet in je ...

In forum Het Café (praathuis)

10 jaar geleden
RE: Soorten gist en enzymenen

Op de valreep is het vandaag nog met de pakketjes meegegaan, dus morgen al huis! Veel succes!

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Soorten gist en enzymenen

Kapisjon, ik zou bij je appels geen vloeibare kool doen. De vloeibare kool is bedoeld voor je sugarwash. als je het toch doet denk ik dat het ten koste gaat van je smaak. Ik heb het zelf nooit getest ...

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Als je je fruit gaat vergisten zal je zien dat alle vaste stoffen naar de bodem zakken als het is uitgegist. Als je daarna met een hevelslang het vloeibare deel je stookketel in laat lopen is een bran...

In forum Stel je even voor...

10 jaar geleden

Welkom Gerdy! Leuk dat je je hebt aangemeld! Een hobby die goed aansluit bij het stoken maar wel een geheel nieuwe uitdaging kan zijn is het zelf maken van bier. Heb je daar al eens mee geexperimente...

10 jaar geleden

Paracelsus, mooi ding heb je daar staan! een sierraad in de woonkamer 🙂 Wacht niet te lang met aan de gang gaan want het is zo leuk! We lezen graag je bevindingen! Wat wil je gaan stoken?

10 jaar geleden
RE: Turbogist met maismeel expiriment

Heel veel succes!

10 jaar geleden
RE: Turbogist

Dat kan wel hoor, als de gist nog niet dood is en je voegt nu suiker toe dan staat het vanavond nog te bubbelen. Maar voor een volgende ronde zou ik een keuze maken. Of je werkt met alleen maismeel, ...

10 jaar geleden

Je hebt het goed gedaan. Ik denk echt dat je alle suiker al vergist hebt. Nu laten bezinken en stoken maar!

10 jaar geleden

Of op de middeleeuwse methode, proef eens een theelepeltje, smaakt het nog zoet?

10 jaar geleden

Ben je in het bezit van een Vinometer? In dat geval kun je een eetlepel mash even filteren door een stukje keukenrol en het percentage alcohol meten. Ik denk idd dat alle suiker is opgegeten. Dat gaa...

10 jaar geleden
Pagina 422 / 456