Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Turbogist Heb je het alcoholgehalte al kunnen meten? Nu er ook alcohol in je wash zit kan je hydrometer behoorlijk afwijken, je 1040 SG hoeft dus niet waar te zijn. Ik denk dat je suiker gewoon op is als je met... |
In forum Het Café (praathuis) |
10 jaar geleden |
|
RE: Recepten en veranderingen Citroenzuur staat in de shop, sulfiet nog niet. Lijstjes met wensen mag je mij altijd mailen, dan ga ik op zoek! |
In forum Spirits |
10 jaar geleden |
|
RE: Recepten en veranderingen Dat komt zeker goed. Als je er suiker bijdoet wat vaak gebeurd, dan krijg je een hoger percentage alcohol, maar je krijgt een scherper distillaat. Als je je sap laat vergisten zonder extra suiker dan ... |
In forum Spirits |
10 jaar geleden |
|
RE: Alcohol continu meter Klopt! Maar op het moment zijn er bij Still Spirits achterstanden met de voorraad. Ik heb nog 1 copperdome liggen, daarna duurt het zeker tot april voor er nieuwe voorraad is. Dus als je nog wat weg w... |
In forum Mijn installatie |
10 jaar geleden |
|
RE: Alcohol continu meter Met een warmte element er in of met een brander inplaats van de kookplaat gaat het proces wel 3 keer zo snel. Als je een brander gebruikt dan op een goed geventileerde plek voor de veiligheid. |
10 jaar geleden |
|
RE: Boeken & lectuur slechte foto (met ipad in kunstlicht) veel technieken, recepten en basiskennis. Google maar eens op "mijnheer wat eet ons" |
10 jaar geleden |
|
RE: Boeken & lectuur Ik heb hem ook liggen, prive hoor, nog niet in het assortiment. Ik moet er nog aan beginnen maar het ziet er veel belovend uit. |
10 jaar geleden |
|
RE: Alcohol continu meter zijn op dit moment weer uit voorraad leverbaar. Deze passen zowel op de T500 condensor als de alembic condensor. De stand alone alcohol continue meters/parrots zijn er nog niet. |
10 jaar geleden |
|
RE: Soorten gist en enzymenen Rumgist. Rietsuikermelasse is anders bijna niet te vergisten. |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Soorten gist en enzymenen Witteke, in de meeste gevallen is gist langer te gebruiken dan de datum op de verpakking. Tenzij de verpakking al eens open is geweest, dan kun je hem beter weggooien. Als je hem aan de praat krijgt e... |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Jij ook van harte welkom! Een T500 is een geweldig goede aankoop! Heel veel plezier ermee. We hebben op het forum een apart T500 topic, dus je kunt je hier prima inlezen. Heel veel stook plezier! |
In forum Stel je even voor... |
10 jaar geleden |
|
RE: Soorten gist en enzymenen nee geen nieuwe gist, snee brood of sap doet wonderen. De 8 Kilo suiker is op het randje...eigenlijk is het beter om te beginnen met 6 kilo en de overige 2 kilo toe te voegen als het is gestart. Dat s... |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: ervaringen met prestige essence Hoi Diogenes, ik was benieuwd naar het resultaat van de Whisky essence en houtsnippers van brouwmarkt. Is het uiteindelijk goedgekomen/lekker geworden? |
10 jaar geleden |
|
RE: Soorten gist en enzymenen Hoi Dumo, Ja, deze pot distillersgist is daar uitstekend voor! |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Zelfbouw RVS reflux kolom RVS Waarom geen raschigringen? Ook de rvs zadels en de koperen zadels die in de T500 zitten kun je los kopen. Geen corosie en het gaat een levenlang mee. |
10 jaar geleden |