Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Het grote van alles en nog wat topic Namens Jepebe heb ik dit bericht even verplaatst naar dit topic ?de text hieronder is dus van Jepebe. ------------------ ik heb mijn eerste suikermash gemaakt. Tot op heden slechts fruit vergist en ge... |
In forum Het Café (praathuis) |
10 jaar geleden |
|
Dinsdag 14 februari bestaat het forum 1 jaar 🙂 (Valentijsdag) Aankomende dinsdag, 14 februari bestaat het forum precies 1 jaar! De winkel bestond al eventjes, maar er kwamen zoveel vragen per email dat het idee voor een forum vrij snel geboren was! Ik ben nog st... |
10 jaar geleden |
|
RE: startersvraag De prijs is nog niet bekend, ik mag dit eigenlijk nog niet eens met jullie delen maar ik vind dat we het er gewoon over moeten kunnen hebben toch 🙂 Ergens in het 3e kwartaal moeten ze beschikbaar zijn... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: startersvraag Het is een soort bakje waar je het kruidenmengsel in stopt, dat schroef je onder de condensor. De hete alcoholdampen gaan zo door de kruiden heen en daarna pas naar de koeler. Het komt op hetzelfde ne... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: startersvraag Over een tijdje komt dit leuke ding op de markt, de Gin basket: Komt pas in het 3e kwartaal op de markt. Vooral bij het gebruik van de alembic koeler en de copperdome een handig accessoire als je gin... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
Kolommen enzo....(Titel aangepast, voorheen startersvraag) wij zijn starters die zelf schnapps gaan maken. we gaan beginnen met appelen en peren ( streekproducten) 1ste vraag: wij denken aan een 10 liter kolom distilleerketel. zijn er voor of nadelen aan deze... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: In de volkskrant van 1995 De wet die dit verbiedt is in 1996 ingegaan. Ik ken het krantenartikel, het is op onwaarheden gebaseerd. Er was niet echt een wet voor, dus dat het sinds 1993 vrijgegeven was is onzin. Het was gewoon ... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Het grote van alles en nog wat topic Een zeer goed resultaat! Wellicht is de kwaiteit al zuiver genoeg, je kunt het op deze sterkte ook niet goed proeven natuurlijk. Op deze site kun je nu precies uitrekenen hoeveel water erbij moet voor... |
10 jaar geleden |
|
RE: Het grote van alles en nog wat topic @Lummel, hoeveel liter is het uiteindelijk geworden? Is alles stabiel op 92% gebleven? |
10 jaar geleden |
|
RE: Het grote van alles en nog wat topic Hoi allemaal, Ik heb de titel van dit topic veranderd van "De alcohol 18 formule"naar "Het grote van alles en nog wat topic" Als er interesante onderwerpen ontstaan openen we gewoon een nieuw topic e... |
10 jaar geleden |
|
RE: De alcohol 18 formule Je bent in ieder geval al goed op weg! Zet je ervaringen maar in het grote T500 topic 🙂 Veel stookplezier! |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! P.s. deze gist is echt heel goed: Ik heb de dextrose niet eens gebruikt. Ik gebrukte de goedkoopste pakken suiker van Albert Heijn en heb de mash op een theelepel al in de brand kunnen steken. Natuu... |
In forum Mijn installatie |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Hij stopt echt vanzelf. Waarschijnlijk was hij bijna klaar hoor. Laat hem de volgende keer doorgaan tot hij zelf afslaat. Ook al is het niet het maximale resultaat, 4 liter van 92% is natuurlijk al to... |
10 jaar geleden |
|
RE: 10 liter ketel Idd Harjo, die thermometer kan ik voor je vervangen! Ben je overgestapt op een andere ketel of valt de hobby tegen? |
In forum Vraag en aanbod |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Is de anijssmaak van je Ouzo nu echt verdwenen? Dan ben je nu echt klaar om likeurtjes te maken 🙂 Of ga je met eccenses werken? Als je van sterke likeuren houdt kun je nu al zo 18 liter likeur van bij... |
10 jaar geleden |