Forum antwoorden aangemaakt

RE: Appelwijn klaren voor het stoken of niet?

Zowel de banaan methode als het iers mos ken ik niet, maar het zijn beiden goede biologische methodes als ze goed werken. Ik ben wel benieuwd of iemand het al eens geprobeerd heeft, of wellicht eens w...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

10 jaar geleden
RE: Appelwijn klaren voor het stoken of niet?

Niet zelf geprobeerd maar het schijnt dat als je een banaan helemaal stuk kookt en dan even door een doek filtert, dat je dan een scheutje van dat sap/kookvocht aan je wijn kan toevoegen. Ik las ergen...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

10 jaar geleden
RE: Hoe maak ik een Whisky mash??

Ik heb er geen ervaring mee, ik weet wel dat het gebeurt. Hoeveelheden en verhoudingen weet ik niet. Het principe is wel eenvoudig. Bekend is roggebrood om een rye Whisky te maken. In brood zit veel z...

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Klinkt goed Johndoe, dus tevreden over het resultaat van de T500? Ik krijg de ringen eind deze week binnen, ik leg er 1 voor je apart!

In forum Mijn installatie

10 jaar geleden
RE: De alcohol 18 formule

Wat betreft de onderste thermometer,....de nieuwere modellen hebben nog maar 1 thermometer. Maar je zal het wel zien Lummel ? heel veel plezier ermee!

In forum Het Café (praathuis)

10 jaar geleden

Ik ben echt Gin liefhebber, en gebruikte eerst de Prestige essence die trouwens ook heel lekker is, maar voor kleinere hoeveelheden. Ik heb de Still Spirits Gin ook al geprobeerd en hij is erg lekker....

10 jaar geleden
RE: Moderator nodig op het forum?

Hoi Martijn.. ik zal het in mijn achterhoofd houden., momenteel gaat alles weer in goede harmonie moet ik zeggen 🙂

In forum Stookforum

10 jaar geleden

9 Kilo is vrij veel, het is eigenlijk 8 kilo op een totaal van 25 liter. Maar als de vergisting goed is verlopen dan maakt het niet uit. Hooguit heb je wat restsuikers in je wijn, maar wel een maximaa...