Forum antwoorden aangemaakt

RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

Mooie fles 🙂 Zou hem wel eens willen proeven! Wel erg kostbaar zie ik: www.celticwhiskeyshop.com Maar in mijn herinnering (ik ben ook ooit in Ierland geweest) zijn de accijns in Ierland erg hoog. 20 j...

In forum Het Café (praathuis)

10 jaar geleden
RE: Rum van melasse stoken

Maar je kunt in de thumper ook smaakstoffen toevoegen die vervolgens weer in je drank terecht komen. Ik denk alleen niet dat je met rum daar iets aan hebt.

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Raffinage lens

Dit is een voorbeeldje van een rectificatielens op een Eau Bain Marie ketel (niet ons model maar vergelijkbaar)

10 jaar geleden
RE: Raffinage lens

Het wordt ook wel een rectficatielens genoemd. Rectificatie is eigenlijk een soort reflux effect opwekken maar dan bij een alambiek. Je zorgt dus dat waterdamp terugslaat de ketel in en dat de alcohol...

10 jaar geleden
RE: Stook Enquete Still Spirits, Win 100 Euro shoptegoed

Je hebt helemaal gelijk! In dat geval mag je hem bij Stookwinkel ruilen voor een 100 € voucher! Regel ik wel met imake!

In forum Stookforum

10 jaar geleden
Stook Enquete Still Spirits, Win 100 Euro shoptegoed

Hoi allemaal! Imake, de organisatie achter Still Spirits doet een onderzoek naar stook hobbyisten. Waarom ben je ermee begonnen, wat voor soort spullen gebruik je, etcetera. Het onderzoek mag volledig...

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Basis distillaat van suiker en Turbogist

Met de vinometer kom je een heel eind. Ook daar mag de wijn niet te zoet zijn maar dan kun je de boel 1 op 1 verdunnen met water en de uitslag verdubbelen ?

In forum Spirits

10 jaar geleden

Hoe houd je het vol??? Is het een belegging?

10 jaar geleden

Als ik het mij goed herinner is dit het cafe van Dhr. Lubberhuizen Het is gevestigd op de JW brouwerstraat in Amsterdam. Ben je in het bezit van het volkomen Stookboek, kijk even naar de uitgever en ...

10 jaar geleden

Lekker is hij zeker,mijn favoriet! Ik was eens met Leon bij Wijnand Focking liqueristen in Amsterdam, zij wilden niets vertellen over recepturen en dergeljjke, tot we het visitekaartje van Stookwinke...

10 jaar geleden

Weet je dat zeker? Ik kan mij haast niet voorstellen dat zij macereren aangezien zij het echt verkopen als een eau de vie van puur gestookt fruit. Het zou de sterke frambozengeur wel verklaren maar er...

10 jaar geleden

Wortels zijn in ieder geval goed voor de ogen ?

10 jaar geleden

Bananen vergisten prima, maar om de bananensmaak in een likeur of borrel te krijgen is niet eenvoudig. Je krijgt voornamelijk neutrale alcohol. Ik weet dat ons lid Leon er een manier voor had gevonden...

10 jaar geleden

Stook je ook wel eens frambozen Chris? Ik kan er zelf niet makkelijk aankomen. Het valt mij op dat van alle fruitsoorten de geur van framboos het beste tot zijn recht komt in een eau de vie. Frambozen...

10 jaar geleden

Bij gebrek aan huisvlijt een flesje Frambozen Eau de Vie gekocht van Van Wees fruitstokerij. Vergelijkbaar met de Eau de Vie van Lubberhuizen. Erg lekker !

10 jaar geleden
Pagina 431 / 456