Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: bessen vergisten? Geen probleem, dit gaat zelfs heel goed. Dat het ingevroren is geweest is ook prima. De celwand is daardoor grotendeels al kapot, dus gist erbij en eventueel suiker en gisten maar! |
In forum Spirits |
10 jaar geleden |
|
RE: Whisky recept 3 Hoi Wally, Bij een Whisky mash is het versneld koelen niet belangrijk. Bij biermaken wel, maar bij stoken volstrekt overbodig.Het is natuurlijk wel belangrijk dat je de mash af laat koelen voordat je ... |
In forum Spirits |
10 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Hok Marko! Ik kom bijna niet toe aan het YouTube kanaal, ik heb het simpelweg te druk. Wellicht pak ik het eerdaags weer op. De drukte van de decembermaand ebt nu langzaam weg 🙂 De filmpjes voor het v... |
In forum Stel je even voor... |
10 jaar geleden |
|
RE: Mooi item bij NOS op 3, leuk!!! Volgens mij is de naam van het forum niet genoemd, of heb ik iets gemist? Ik heb sowieso de naam niet genoemd want ik kom niet voor in het filmpje. Sterker nog, de persoon die NOS gevonden heeft hebbe... |
In forum Het Café (praathuis) |
10 jaar geleden |
|
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!!!!
|
10 jaar geleden |
|
RE: mede Hoi Nixter en Beginneling, jullie kunnen via het profiel van de ander een bericht sturen. Dus als beginneling het profiel van Nixter opent kun je een bericht aan Nixter sturen. Geef je mailadres in h... |
In forum Bieren en wijnen |
10 jaar geleden |
|
Mooi item bij NOS op 3, leuk!!! Vandeweek ben ik gebeld door NOS op 3, en zij hebben bij een thuisstoker gefilmd. Leuk geschreven stukje met filmpje! |
10 jaar geleden |
|
RE: Element in ketel bouwen 9kw in mijn geval zit in een 50L ketel Dat is echt geen overbodigeuxe hoor als je die wil opwarmen. Het belangrijkste is dat je die goed Regelt!!!!! Met een dimmer!! |
In forum Mijn installatie |
10 jaar geleden |
|
RE: Element in ketel bouwen Ik heb hele goede ervaringen met deze Ik gebruik m op krachtstroomMaar als je die ompoolt en de 3 elementen parallel op 1 fase zet, kom je uit op 3,6kw . . . ongeveer 16 Ampère.Dat is op het randje vo... |
10 jaar geleden |
|
RE: Hoe maak ik een Whisky mash?? Dus waarschijnlijk gemaakt met een mout met hoog PPM gehalte, bij de stook en het rijpingsproces gaat de PPM in het eindproduct dus omlaag. Vandaar ook dat je de turf bij een 5 PPM mout niet in de whi... |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Hoe maak ik een Whisky mash?? Phenol parts per million, het zegt iets over de hoeveelheid rook deeltjes. 5 PPM proef je niet, hartstikke neutraal, 10 tot 20 een redelijke rooksmaak. 30 ppm is wat ik gebruik, een stevige rooksmaak ... |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Werking/opmaak van de site Hoi allemaal, We zijn nog steeds aan het werk aan de instellingen. 1 vervelende bug is er in ieder geval uit, en dat is dat het lijkt of je bericht niet geplaatst wordt. Daardoor klikten mensen een pa... |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Ik ga het navragen, volgens mij is dit precies de hoeveelheid die je nodig hebt. Ik laat weten als het binnen is. De Still Spirits gisten zijn allemaal voor 25 liter product. Iets meer mag ook nog wel... |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Guan, Ik heb het even voor je opgezocht. De RVS zadels heb ik alleen liggen in 100 gram verpakking en dat is in verhouding veel te duur. Maar ik kan ze per pond voor je bestellen. Een pondpak kost 25,... |
10 jaar geleden |
|
Fijne feestdagen! Namens Stookforum en Stookwinkel wens ik iedereen hele gezellige feestdagen! Of feesten, zoals onze Belgische leden zeggen! Het was een leuk 1e jaar op het forum! We zijn goed gegroeid en ik hoop dat ... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |