Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Bij bedoelt een klassieke handgemaakte koperen alambiek met kolom, verwarmd op een elechtrische kookplaat. Dus geen T500 opstelling. |
In forum Mijn installatie |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Nooit geprobeerd, maar dat moet natuurlijk gewoon kunnen. Gewoon proberen dus! |
10 jaar geleden |
|
RE: verschil in gistsoorten? Hoi Jurj, dat zijn waarschijnlijk biergisten van White Labs. Bij het stoken gebruiken we deze gisten in principe niet. Tenzij je bier mislukt is en je dat wilt gaan stoken natuurlijk 🙂 |
In forum Gist vragen |
10 jaar geleden |
|
RE: mijn Keteltje Hoi, je kunt de foto in een nieuw berichtje hier onder plaatsen. Je kunt hem ook aan mij doormailen, dan zet ik hem morgen netjes bij je eerdere foto's:-) [email protected] |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Hoi Lancelot, dat zijn de boil enhancers. Die gaan niet in de kolom maar in de ketel. |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Of heb jij nog een ouder type waar de porseleinen raschigringen/brokken nog in zaten? Misschien dat daar ook nog koperen zadels bij waren geleverd? |
10 jaar geleden |
|
RE: Destilleer keteltjes De keteltjes zijn gemaakt van een boiler, dus een ronde onderkant. Als je geen gebruik wilt maken van een gasvlam zal je Eau Bain Marie moeten verwarmen. |
In forum Vraag en aanbod |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Dan heb je geluk gehad Eric 🙂 ik begon al te twijfelen maar heb 2 boxen geopend en ze zijn net als de RVS kolom af fabriek volgestort met RVS zadels, alleen bij de RVS kolom zit een zakje extra koper... |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Daarom krijg je bij de RVS reflux kolom een zakje koperen zadels om in de kolom te stoppen zodat er toch nog enig kopercontact is. Bij de koperen refluxkolom zit dat niet. |
10 jaar geleden |
|
RE: Grainfather, brouwmeister, T500 etc. (Titel aangepast) Hoi allemaal, interessant topic 🙂 Ik heb de titel even aangepast zodat het wat makkelijjker te vinden is voor anderen. PS. De Android app voor de nieuwe controlbox komt waarschijnlijk voor de kerstdag... |
In forum Grainfather |
10 jaar geleden |
|
RE: De juiste refractometer. Op onderstaande link kun je precies zien bij hoeveel graden brix je in theorie een bepaald percentage alcohol kunt bereiken. 15.9 graden brix kan bijvoorbeeld 10% alcohol opleveren. Onze refractometer... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Forum netjes houden / on topic blijven Als het goed is komen reacties op een andere reactie nu gewoon onderop te staan en niet meer ergens halverwege. Ik hoop dat het is gelukt. Ik moet alleen nog kijken of ik de reactieknop bij iedere rea... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Forum netjes houden / on topic blijven Klopt, volgens mij kan ik dat ergens uitzetten. Daar ga ik even naar kijken! Bedankt voor je reactie! |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Forum netjes houden / on topic blijven Dumo, het is ook niet heel erg als het hier en daar eens gebeurt hoor. Ik ben alleen wel op zoek naar een methode om alles overzichtelijk te gaan maken. Ook voor nieuwkomers die in 1 oogopslag kunnen ... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Forum netjes houden / on topic blijven Ik ga sowieso met de webmaster er over praten. Om je eigen schrijffouten te kunnen herstellen zal niet zoveel werk zijn. Wellicht een kleine instelling. Daar zal ik vanmiddag zelf even voor gaan zitte... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |