Forum antwoorden aangemaakt

RE: Apple pie moonshine

Dat zijn die kleine flesjes toch? Vergelijkbaar met apple bandit en jillz, verkopen ze dat ook in Belgie? Je zou het kunnen gebruiken voor een test hoeveelheid. De echte cider zit in Champagneflessen ...

In forum Likeuren

10 jaar geleden

Ik zie het, excuses, verkeerd begrepen.

In forum Likeuren

10 jaar geleden

Een goed idee is inderdaad om het zelf te maken. Als dat teveel gedoe is dan zou je de 96% consumptiealcohol in duitsland kunnen kopen. Ze versturen gewoon naar nederland en betalen kan gewoon met pay...

In forum Likeuren

10 jaar geleden

Je zit hier goed hoor, ik noem jou ook geen betweter maar ik reageer op forumlid Betweter 🙂 en ik wil er zeker geen schepje bovenop doen. Recepten zijn welkom! en wie weet heeft iemand ervaring met di...

In forum Likeuren

10 jaar geleden

Apple Pie moonshine is geen stooksel Betweter. het is een slap likeurtje van amper 25% en ligt in kleine weckpotjes gewoon bij de slijter. Moonshine is inderdaad wel een stooksel, en is als het ware ...

In forum Likeuren

10 jaar geleden
RE: Glycerine (glycerol)

Ik zou het zelf uitsluitend in likeuren gebruiken. Hoewel ik het me in rum nog wel een beetje kan voorstellen. In Eau de Vie zou ik het erg zonde vinden. Dat houd ik graag zo puur natuur mogelijk.

In forum Stooktips

10 jaar geleden

In veel wel idd, het wordt zelfs in (sommige) wijnen gebruikt, al is dat niet in alle wijngebieden toegestaan. Het zorgt voor een prettig mondgevoel. Ik ben voor vermindering van suiker als het even k...

In forum Stooktips

10 jaar geleden

Glycerine zorgt voor een rond mondgevoel. Wat je ook proeft in een volle rode wijn, is dat gevoel er niet dan kun je het nabootsen door een beetje glycerine toe te voegen. In de likeuressences zit vaa...

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Basis distillaat van suiker en Turbogist

Natuurlijk is verse gist altijd het beste. Maar als je uitgaat van het principe hoe gist werkt maakt het niet veel uit. Stel: Je hebt een klein beetje veel te oude gist die nog net met veel moeite wi...

In forum Spirits

10 jaar geleden

Ja, dat best before is een verplicht iets... Er staat niet dat het niet meer bruikbaar is na die tijd toch. Mijn vader heeft korrelgist van brouwmarkt al jaren in de koelkast staan en een mespuntje is...

In forum Spirits

10 jaar geleden

Of je meet gewoon niet en gaat gewoon stoken 🙂 je kunt het resultaat van de meting enkel ter kennisgeving aannemen, of je nu blij bent met het resultaat of niet, je doet er niets aan. na het stoken ku...

In forum Spirits

10 jaar geleden

Heel zonde, want het rook naar wijn, dus was er gisting en dus alcohol. ik had overigens direct geantwoord in dit topic.

In forum Spirits

10 jaar geleden
RE: bier zonder gerst

Wil je wel hop gebruiken? Je hebt natuurlijk de Jilz achtige drankjes, gemaakt van appels, maar dat is gewoon appelcider. Misschien als je hop toevoegt dat het nog bierachtig kan smaken. Van aardappel...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

10 jaar geleden
RE: bier zonder gerst

Hoi Robin,Bier maak je met gerstemout en hop. Wel kun je appels toevoegen voor een aparte smaak. denk aan Belgische Kriek waar kersen aan zijn toegevoegd. Maar we horen het straks wel van de leden die...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

10 jaar geleden
RE: Installatie

ik ben van mening dat je Kunststof sowieso achterwegen moet laten. van teflon en siliconen weet je zeker dat het er tegen kan, maar laat de rest gewoon links liggen. iets met weekmakers enzo die oplos...

In forum Mijn installatie

10 jaar geleden
Pagina 439 / 456