Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Koperleiding correct verbinden Dit is trouwens ook een leerzame PDF, hier gebruiken ze ook messing koppelstukken.Klik hier. |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Koperleiding correct verbinden Ik ken rotguss niet helaas... de koperslager gebruikt bij de ketels messing voor zover ik weet. het zijn alleen de kopelingen, dus komen niet met alcohol in contact. dat er lood inzit is voor mij ook... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Koperleiding correct verbinden Ja hoor, messing op koper solderen met loodvrije soldeertin. dus zilversoldeer. de koppelingetjes op je 3,5 liter ketel zijn ook van messing. |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken De meningen zijn verdeeld, ook in mijn leerstof staan dingen waar ik zo mijn twijfels over heb hoor. Maar Wikipedia kan iedereen aan meeschrijven, net als dit forum trouwens. Dus wat er op Wikipedia s... |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Ik heb het er even bijgezocht in mijn leesvoer van het slijtersvakdiploma... (ik zou het uit mijn hoofd horen te weten maar dat is niet zo) Rum dient uitsluitend te bestaan uit rietsuikermelasse, beha... |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Koperleiding correct verbinden Of je koopt hem gewoon met digitale thermometer er al in 🙂 Minder authentiek maar wel snel klaar 😉 |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Rum van melasse stoken Klopt, deze melasse is een suikerhoudend bijproduct van bietsuikerfebricage. Deze wordt weer gebruikt als bijvoeder voor vee. Deze melasse kan prima gebruikt worden om alcohol van te stoken. Maar, ech... |
In forum Stooktips |
10 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Welkom Thijs, leuk dat je lid bent geworden en gaaf dat je je ketel zelf hebt kunnen maken! Ik hoor vaak mensen die niet geloven dat Turbogist boven de 15% kan komen. Maar het is toch echt zo. Er is e... |
In forum Stel je even voor... |
10 jaar geleden |
|
RE: Excursie naar stokerij Lubberhuizen & Raaf Hoi Toorenburg. Het is er inderdaad bij ingeschoten. Als jij eens zou willen kijken hoe we dit het beste kunnen plannen? Ze hebben vaste dagen waarbij je je kunt opgeven, misschien is dat het makkelij... |
In forum Het Café (praathuis) |
10 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Oh ja, voor verder advies over hoe je de alambiek moet gebruiken kun je het beste even lezen op het forum of een nieuw topic aanmaken, anders gaat het voorstel topic weer een heel eigen leven leiden 🙂 |
10 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Voor appelsap geen turbogist gebruiken. gebruik speciale schnapps gist of, ook heel erg goed, champagne gist. Turbogist is niet ontwikkeld om de smaken van de appelsap goed over te brengen in je te ma... |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Nog niet alles, wat we hebben kun je hier vinden Verder is op bestelling alles leverbaar uiteraard. Het is wel de bedoeling dat we binnenkort alle Still Spirits gisten en Top Shelf essences op voorr... |
In forum Mijn installatie |
10 jaar geleden |
|
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier! Inmiddels zijn de eerste T500's al de deur uit. De koperen reflux condensers zijn helaas al uitverkocht, maar de RVS reflux condensers zijn ruimschoots op voorraad. (inkopen leer je door ervaring en d... |
In forum Mijn installatie |
10 jaar geleden |
|
RE: Methyl alcohol test Hoi Toorenburg, Van welk fruit heb je Eau de Vie gemaakt? Nee, een test is er niet. Maar als je zogenaamde Cuts maakt is het niet moeilijk. je eerste borrelglaasje proef je niet, dat gooi je weg. het... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |
|
RE: Mousserend of wat anders? Nee hoor, zo rijpt het lekker door. Als hij zo lekker is dat je denkt hier wil ik niets meer aan veranderen, haal ze er dan wel uit. Even door een fijnmazige zeef zodat er geen onregelmatigheden in de... |
In forum Stookforum |
10 jaar geleden |