Forum antwoorden aangemaakt

RE: nieuw hier en welke still / stookketel voor likeuren

Hoi Opstokertje, Een middenmaat is de 10 of 12 liter. als je iets meer mogelijkheden wilt hebben kies dan de 12 liter. deze heeft een kolom met korf waar je kruiden en smaakmakers in kunt doen om mee ...

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Beste recept basis stookwijn

Hoeveel meer dan 30? Als het 35 is is het nog niet zo'n punt denk ik. Als het veel heter was dan dat zou ik er na het afkoelen een nieuwe zak gist in doen. de gist uit de 1e zak is dan waarschijnlijk ...

In forum Recepten

10 jaar geleden
RE: Beste recept basis stookwijn

In forum Recepten

10 jaar geleden
RE: Mousserend of wat anders?

Ik vind distillaat van appelcider blank al erg lekker, maar je wilt er Calvados van maken begrijp ik? Het is moeilijk te zeggen heo lang het moet rijpen. Wettelijk moet Calvados 2 jaar in eikenhouten ...

In forum Stookforum

10 jaar geleden

In mijn opinie wel. De industriele likeuren uit de slijterij worden natuurlijk allemaal van schone pure alcohol gemaakt. Maar de echte oude likeurboeken spreken allemaal van Eau de Vie of Brandewijn a...

In forum Stookforum

10 jaar geleden

Als je puur met schone alcohol likeuren wilt gaan maken dan heb je de T500 nodig. Wil je eerst zelf fruit gaan vergisten, stoken en daar weer likeuren van maken, dan heb je een koperen alambiek nodig....

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Eerste bak aangemaakt voor alcohol

Hoi Madcat, lang niets van je gehoord! Ben je nog bezig met de hobby?

In forum Het Café (praathuis)

10 jaar geleden

Dag Opstokertje, de inhoud heeft geen effect op smaak of kwaliteit. Als je alleen likeuren wilt gaan maken heb je een zuivere alcohol nodig welke je kunt maken met de hier besproken ketel: Veel succe...

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Wordt inderdaad meegeleverd bij de T500, maar vanaf volgende week ook los te koop bij Stookwinkel in flesjes van 32 en 100 ml van Gert Strand.

In forum Mijn installatie

10 jaar geleden

De 674 Single Malt Distillery kit van Still Spirits komt ook binnen, alsmede een assortiment gisten. Ik verwacht begin volgende week deze allemaal online te hebben. De Top shelf essences van Still Spi...

10 jaar geleden
RE: Welke ketel/volume aanschaffen?

Hoi allemaal, over het vervliegen van smaken in de kolom: De kolom alambieken hebben een kolom (lege buis met roostertje om kruiden in te doen)In dit type kolom ketel vervliegen de smaken niet. De re...

10 jaar geleden
RE: installatie van johan en rolf

Dat ziet er erg mooi uit mannen! Alles zelf gemaakt met als basis een boiler? Kun je hem een beetje beschrijven?

10 jaar geleden
RE: installatie van johan en rolf

Hoi Johan en Rolf, als je hulp nodig hebt bij het plaatsen van een fotootje moet je het zeggen hoor. Met de mobiele telefoon is dat op het moment nog niet mogelijk.

10 jaar geleden

Ik zal er nog eens naar kijken, de desktopsite heeft hem nu bovenaan staan 🙂

10 jaar geleden

Hier staan de spullen die onderweg zijn, ze zijn dus nog niet binnen maar je kunt vast pre-orderen. Zodra alles binnen is, inclusief de accessoires zoals de gisten zal ik eens kijken of ik mooie pakke...

10 jaar geleden
Pagina 444 / 456