Forum antwoorden aangemaakt

RE: Kollom pakking

Rasschigringen, dat zijn porseleinen ringen die je keer op keer kunt hergebruiken. Wij verkopen ze alleen in zakken van 1 liter, 1250 gram. Ik zag ze laatst ergens per 100 gram maar dan betaal je wel...

In forum Mijn installatie

10 jaar geleden
RE: Wat voor distilleerketel?

En.... voor de liefhebbers is er ook een koperen condensor beschikbaar voor de T500

10 jaar geleden

Klopt, en dat is ook zo zonde dat dat steeds meer gebeurt. Het stoken opzich maakt niet zoveel uit waar het in gebeurt, maar ik vind het wel heel zonde dat het merendeel dat je bij de slijterij kunt k...

10 jaar geleden

Dit is trouwens een fantastisch bedrijf dat levert aan de professionele stokerijen. Je ziet direct welke merken de ketels van hen gebruiken. En niet alleen voor whisky. Ze leveren van 50 tot 25000 li...

10 jaar geleden

Dit is niet mijn stokerij Betweter. Dit is Whisky stokerij Gerlachus. Daarbij, natuurlijk gebruiken moderne stokerijen die uiteindelijk likeuren produceren geen klassieke alambieken meer. Maar een ech...

10 jaar geleden

Het vergisten van de mash gebeurt overigens wel in RVS tanks zoals jullie op de achtergrond kunnen zien.

10 jaar geleden

Nog een kleine reactie op dat moderne distilleerderijen niet meer met koper werken: Deze hebben wij onlangs nog uitgeleverd. Een 200 liter Eau Bain Marie. Ongeveer 80 KG Rood koper. Er wordt Whisky me...

10 jaar geleden

Binnenkort is de T500 + accesoires ook verkrijgbaar bij Stookwinkel, zijn nu in onderhandeling met de fabrikant in NZ. De prijs is nog niet bekend maar het is de bedoeling dat hij niet meer gaat koste...

10 jaar geleden
RE: Reflux. Eeeh, wasda ?

Honing en anijszaad in de helm schijnt erg lekker te zijn. Ik heb hem zelf nog nooit geproefd.

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Reflux. Eeeh, wasda ?

Dat is precies het effect van de kolom alambieken. Onderin de kolom zit een roostertje wat er voor zorgt dat de smaakmakers die je er in stopt niet in de ketel vallen. De hete alcoholdampen passeren z...

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Basis distillaat van suiker en Turbogist

Hoi Kapisjon, 25 liter, waarvan 8 kilo suiker en de rest water.

In forum Spirits

10 jaar geleden
RE: peren op 50%

Gebruik je een alcoholdobber of een refractometer? Je alcohol is nog even sterk, echter is de samenstelling van de drank veranderd. Zodra er ook maar een beetje suiker inzit werkt je dobber niet meer....

In forum Spirits

10 jaar geleden
RE: Hoe maak ik een Whisky mash??

Bij de eerste stook stop je pas als er helemaal geen alcohol meer in zit. Met de vinometer kun je dat nog meten. Of nog prettiger een Refractometer. (dan kun je per druppel die nog uit je ketel komt m...

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Hoi Jos en Piroska, Welkom op het forum! Wat fijn dat jullie gewoon mogen stoken! Helemaal als je over zoveel fruit beschikt, alleen maar jam er van maken schiet ook niet erg op he 😉 Over het troebel ...

In forum Stel je even voor...

10 jaar geleden
RE: Stel je even voor

je bedoelt dit enzym:

In forum Stel je even voor...

10 jaar geleden
Pagina 446 / 456