Forum antwoorden aangemaakt

RE: Basis distillaat van suiker en Turbogist

Alarmbel zal wel alambiek moeten zijn, leuk die autocorrectie 🙂 ik weet eerlijk gezegd niet hoe wietolie smaakt en of het blijvende smaak afgeeft aan de alcohol. Dat kan ik dus niet zeggen helaas. Boo...

In forum Spirits

10 jaar geleden
RE: Temperatuur turbogist.

Als je begint met het toevoegen van de gist aan je suikermengsel moet je enkel zorgen dat het niet te heet is. Een graad of 30 is ideaal om de gist wakker te schudden. Daarna zal je sugarwash vanzelf...

In forum Gist vragen

10 jaar geleden
RE: Mijn distillaat is iets geel

Dat is wel bijzonder om te horen. Ik vraag mij wel af of dat wel mogelijk is. Kleur blijft eigenlijk altijd achter als je distilleert. Daarbij carameliseert mijn suikerwater ook niet als ik invert maa...

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Eerste bak aangemaakt voor alcohol

Ook namens mij welkom terug 🙂

In forum Het Café (praathuis)

10 jaar geleden

Ter aanvulling, zolang je niet zeker weet wat de gele kleur veroorzaakt zou ik het niet drinken. Zorg echt eerst dat het schoon is. Veel succes! Laat je het even weten of het gelukt is?

In forum Stookforum

10 jaar geleden

Stook de koeler eens goed door met een water en azijn mengsel, de koelspiraal wordt zo van binnen weer mooi schoon. Daarna heel goed naspoelen met schoon water om azijnsmaak aan je volgende distillaat...

In forum Stookforum

10 jaar geleden

Heb je de ketel van iemand overgenomen? Zo ja, dan zou je eens moeten vragen of die persoon daar ook al eens last van heeft gehad. Het klinkt mij in de oren dat er ergens in de ketel iets zit dat niet...

In forum Stookforum

10 jaar geleden

Dan zal het niet aan je stookwijn liggen, is de koelspiraal goed schoongespoeld van binnen? Komt het distillaat ergens tussen je boiler en condensor in contact met ander materiaal zoals zink, aluminiu...

In forum Stookforum

10 jaar geleden

Heb je wat meer informatie? Is het een nieuwe ketel, is het koper of rvs? Wat stook je precies?

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Turbogist met rust laten?

Jij hebt dit waterslot begrijp ik? Ja zo lang het dopje heen en weer gaat is hij nog aan het gisten. Het koolzuurgas kan zo ontsnappen zonder dat er zuurstof bij komt. Zo hoort hij dus te werken inder...

In forum Gist vragen

10 jaar geleden
RE: mede

Het setje wat Ben beschrijft wordt heel vaak verkocht, we zijn echter benieuwd naar jullie ervaringen. Heb je het geprobeerd? Laat het even weten! En als je een goede honingleverancier weet met betaal...

In forum Bieren en wijnen

10 jaar geleden
RE: Wanneer is stookwijn uitgegist?

In theorie zou dat moeten kunnen, maar dan mag er echt helemaal geen suiker meer achter gebleven zijn. In de praktijk functioneert dat meestal niet en blijft de dobber heel hoog drijven omdat de weers...

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Wanneer is stookwijn uitgegist?

Kijk eens hier, een mooi PDFje met een Oechsle en Brix tabel:

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Actief kool toevoegen aan de stookwijn

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Actief kool toevoegen aan de stookwijn

Dat is altijd aan te raden. Actieve steenkool is het beste. Kun je eindeloos regenereren en hergebruiken. Zoek maar even op youtube 🙂

In forum Stooktips

10 jaar geleden
Pagina 448 / 456