Forum antwoorden aangemaakt

200 liter vies bier om te stoken!

Foto: Colourbox Het ziet er prima uit; helder met een goede schuimkraag. Toch is het bier dat speciaal is gebrouwen voor het Berg Bierfestival in Bergen op Zoom niet in te nemen. In totaal is er 2...

In forum Het Café (praathuis)

10 jaar geleden
RE: Hazelnoot likeur...mmmm

Goed spul hoor, wij drinken het idd door de koffie maar voor een likeurtje gaat het ook prima. Het verschil met de prestige essences is de kleur.Moonshiner, heb jij er ook suiker bijgedaan? En is 70% ...

In forum Likeuren

10 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Hoi allemaal! Leuk dat er discussies losbarsten, daar is het forum voor bedoeld 🙂 Wel wil ik jullie vragen dit topic te blijven gebruiken als voorstel topic voor nieuwe leden, en voor andere onderwerp...

In forum Stel je even voor...

10 jaar geleden
Stookwinkel gaat even op Vakantie!

Beste leden en meelezers van het Stookforum, Stookwinkel.nl gaat heel eventjes dicht omdat ook wij toe zijn aan vakantie 🙂 Bestel je VOOR Vrijdag de 22e dan wordt je bestelling gegarandeerd nog op vri...

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Eerste keer stoken met signi

Als je van plan bent een 2e ronde te stoken dan maakt het allemaal niets uit. gewoon verdunnen met water uit de kraan en klaar. Het is wel handig voor de meting dat de vloeistof op kamertemperatuur is...

In forum Mijn installatie

10 jaar geleden
RE: Eerste keer stoken met signi

Hoi, Ziet erg goed uit. Ik zie dat je ketel in de gootsteen staat, hoe verwarm je hem? 68% is heel normaal bij de 1e stook hoor. Had je lager of hoger verwacht? Als je puur suiker en turbogist hebt g...

10 jaar geleden

Welkom Stijn! Leuk dat je voor deze hobby hebt gekozen! Ik denk dat je hier veel kunt leren. Veel succes!

10 jaar geleden
RE: Wie weet raad?

De Vinometer werkt uitstekend bij het meten van je stookwijn. Voorwaarde is wel dat hij niet te zoet moet zijn. (ik ga er van uit dat je alle suikers hebt vergist) En een voorwaarde is dat er geen bel...

In forum Stookforum

10 jaar geleden

Welkom Nick, en gefeliciteerd, je bent het 100e lid! We zaten al vaker over de 100 maar dat waren spam accounts en heb ik keer op keer moeten verwijderen 🙂 jij bent echt heg 100e lid! Op naar de 1000!...

10 jaar geleden
RE: Hoe maak ik een Whisky mash??

Als je ketel geen Eau Bain Marie is (dubbelwandig) dan zou ik na de fermentatie wel even de vaste stoffen scheiden van de vloeistof. De moutbrei kan aanbranden, deze smaak krijg je nooit meer uit je W...

In forum Stooktips

10 jaar geleden
RE: Whisky recept 1

Lees deze maar eens 🙂 Leuk stukje en gaat precies over het versneld rijpingsproces.

In forum Spirits

10 jaar geleden
RE: Cursus Whisky maken?

Hoi Madcat, Ik denk dat Geert deze bedoelde.

In forum Het Café (praathuis)

10 jaar geleden
RE: Inkbird regelaar

gebruik aub geen thermostaat!!maar gewoon een fatsoenlijke vermogensregelaar.

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: 12 Liter kolom Distilleerketel verlengstuk weg laten bij gebruik kolom

Beste Marc, Dat is inderdaad een hele goede oplossing. Het heeft geen effect op het eindresultaat hoor. Prima oplossing!

10 jaar geleden

Aan iedereen die ik nog niet persoonlijk welkom heb geheten, alsnog...WELKOM! Schrijf al je vragen en adviezen in de juiste rubriek van je af! Zo houden we met zijn allen het forum actief en kunnen we...

10 jaar geleden
Pagina 450 / 456