Forum antwoorden aangemaakt

RE: Recept: Bruine rum (experiment)

De "dunder" is trouwens het overblijfsel in de ketel na de stook. Niet weggooien dus!

In forum Spirits

10 jaar geleden

Hoi allemaal, Onderstaande "rum handleiding" even gecopy pasted uiteen ouder topic. Ervan uitgaande dat je start met een vergiste melasse: ------------------- als je rum stookt, de eerste keer hoog ve...

In forum Spirits

10 jaar geleden

Dat is een behoorlijk verschil idd. Heeft iemand al ervaring in het vergisten van melasse icm rumgist?

In forum Spirits

10 jaar geleden
RE: Fruit schnaps

Hoi allemaal, In fruit zit pectine, en pectine kan ook methanol vormen. Het zijn dus niet alleen de pitjes en de takjes die methanol vormen. De pitjes vaneen aardbij lijken mij niet te vergelijken me...

In forum Spirits

10 jaar geleden
RE: hoeveel haal ik uit een 3 liter ketel?

Dat denk ik ook, als je stookwijn echt 20% is heb je nu of een heel sterk distillaat dat je kunt aanlengen tot bijvoorbeeld een respectabele 40 a 50% of je hebt nog heel veel rest alcohol in je ketel ...

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: hoeveel haal ik uit een 3 liter ketel?

Hoi Dennis, Dag hangt af van wat je in die ketel stopt. Is het bier van 4 a 5% of een stookwijn van meer dan 20% ? 3 liter van 20 % bevat dus 0,6 liter van 100%, pure alcohol = 1,2 liter van 50%. Minu...

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Allihn condensor

Wist je trouwens dat als je hier de bijbehorende halve liter kolf bij kunt kopen je een legale distilleerketel hebt die vergunningsvrij is? Een glazen distilleerinstallatie van ten hoogste een halve l...

In forum Stookforum

10 jaar geleden

Ah, kijk 🙂 Zo te zien wel! Kun je hier koelwater in en uit laten lopen door er 2 slangen aan te monteren? Zo te zien is het een laboratorium condensor die hier juist voor bedoeld is. Je moet dan natuu...

In forum Stookforum

10 jaar geleden

Hoi Ger, Heb je er een fotootje van? Ik ken het zo niet.

In forum Stookforum

10 jaar geleden
RE: Sinaasappel-koffielikeur 'Quarante-quatre'

Klopt, maar je raakt zo ook al een deel van de kleur en de smaak kwijt. Het beste is om voor biologisch te gaan. Koop ze niet los maar altijd in een netje, dan kun je op het label lezen of de waslaag ...

In forum Likeuren

10 jaar geleden
RE: welke gist kan ik het beste gebruiken als beginner

Beste Stijnar, welkom hier! Wat Ben zegt is correct. Als je puur alcohol wilt verkrijgen voor je likeuren zou ik het jezelf niet te ingewikkeld maken en voor de turbogist gaan. Natuurlijk kun je ook ...

In forum Gist vragen

10 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Beste Joppe, Welkom hier! Bier maken is een stuk complexer dan het stoken van alcohol. Hoewel je bij het maken van een Whisky eigenlijk ook eerst een soort stookbier moet maken... Wat zou je graag wil...

In forum Stel je even voor...

10 jaar geleden

Dag Johan, Ook jij welkom hier! Een bourgondier met een brede smaak zo te lezen 😉 Als je het goed doet is je eigen product inderdaad vaak veel lekkerder dan een fabrieksmatige borrel. Lees je goed in,...

11 jaar geleden

Welkom zuiderbuur 🙂 Leuk dat je je hebt aangemeld op het forum. Domme vragen bestaan niet en we zijn hier om elkaar te helpen. De meeste leden melden zich aan als beginnelingen. Ik begrijp dat je al e...

11 jaar geleden
RE: Excursie naar stokerij Lubberhuizen & Raaf

We hebben nog te weinig aanmeldingen om echt als groep er heen te kunnen gaan. We kunnen wel, ik geloof iedere 1e zaterdag van de maand (even nalezen op de site) individueel gaan. Dan moet je je wel o...

In forum Het Café (praathuis)

11 jaar geleden
Pagina 451 / 456