Forum antwoorden aangemaakt
|
RE: Leenderts installatie En dan nog het liefst een regeling met een fase aansnijding. Dan heb je helemaal een stabiele destillatie. |
In forum Mijn installatie |
11 jaar geleden |
|
RE: Leenderts installatie Temperatuur is niks anders dan een indicatie van je dampsamenstelling. Niks mis mee, maar wel overbodig op een potstill. Zelfs op een reflux kolom is het enkel een indicatie en geen regeling. Die temp... |
11 jaar geleden |
|
Dranken van kleine stokerijen die "bijna" nergens te koop zijn Ik ben van plan een hoekje in te richten in de webshop waar dranken te koop zijn van kleine legale stokerijtjes, dranken die bijna nergens te koop zijn. Zoals de Eau de Vie's van Lubberhuizen & Ra... |
In forum Het Café (praathuis) |
11 jaar geleden |
|
RE: Leenderts installatie Mooie temperatuur regelaar en goedkoop.Verwarmen en koelen, heb hem zelf ook. daar kun je dus helemaal niks meeeen destillatie regel je nooit op temperatuur (aangezien een kookpunt een vast gegeven... |
11 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Welkom Pelle! Ik hoop dat je hier de hulp kunt vinden die je zoekt. Als je gaat epirimenteren zijn we ook heel benieuwd naar je bevindingen! Heb je al een ketel gekocht of op het oog? |
In forum Stel je even voor... |
11 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Mooie installatie hoor! En idd bijzonder hoog percentage voor een 1e stook zeg! |
11 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Hoi Rob, welkom hier! Ik heb nog nooit zelf advocaat gemaakt maar ben het wel zeker van plan! Als je je recepten met ons wilt delen dan kun je ze hier plaatsen: Wat voor ketel gebruik je? Veel stook... |
11 jaar geleden |
|
RE: Droplikeur, dropshot recept Heeft iemand dit inmiddels gemaakt? Ik ben benieuwd of het in de buurt komt van de dropshot uit de winkel! |
In forum Likeuren |
11 jaar geleden |
|
Distilleerketels als decoratie, moet je zien! laatst kreeg Stookwinkel een vraag of wij ook ketels op maat kunnen maken, dit voor een splinternieuw in te richten restaurant in Amsterdam. Niet om te gebruiken als ketel maar als barlamp! Dat kunnen... |
In forum Het Café (praathuis) |
11 jaar geleden |
|
Leenderts installatie Namens ons nieuwe lid Leendert even een nieuw topic geopend. Welkom Leendert! Ik heb een 3 liter stookketeltje die ik op twee manieren gebruik. 1. Als ik een uit suiker gemaakte stookwijn (gewone gis... |
11 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Hoi Daniel, Welkom op het forum! Leuk dat je je ketel zelf wilt gaan maken! Let er op dat je ketel altijd van koper, of anders van RVS moet zijn. Zorg ervoor dat de alcohol nooit met andere materiale... |
11 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Hoi Niek, welkom hier!Leuk om te horen dat je een legale distilleerderij hebt. Een iStill is idd een prachtig apparaat (Er zijn er meerdere maar ik vind ze allemaal te gek) Ik hoop je vragen en vooral... |
11 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Beste Leendert, Welkom op het forum. Je kunt gewoon meepraten, ik hoef niets te activeren, je bent volwaardig lid 🙂 Wat stook jij zoal en met welke aparatuur? |
11 jaar geleden |
|
RE: Stel je even voor Er staat inmiddels een lekker Dropshot recept bij de recepten! |
11 jaar geleden |
|
RE: Wodka van aardappelen Veel verschillende meningen. Naar mijn idee zijn Ben zijn eerste stappen goed. Laat de boel afkoelen tot zo'n 65 graden, mout erbij, idd per 10 kilo piepers zo'n kilo mout voor de enzymen. Laat afkoel... |
In forum Spirits |
11 jaar geleden |