Forum antwoorden aangemaakt

RE: Whisky stokerij op schaal

Beste Frans, Welkom op het forum. Ook ik ben erg beniewd. Foto's plaatsen kan vooralsnog alleen met de computer, niet met een smartphone. Daar wordt nog aan gewerkt. op de computer zie je vlak boven h...

In forum Mijn installatie

11 jaar geleden
RE: Whiskey uit maïs , Mislukte maar wel leuk experiment.

mais in nederland krijgt te weinig zon je moet eigenlijk zoete suikermais gebruiken (die bv uit zuid frankrijk komt). die is goed rijp

In forum Spirits

11 jaar geleden
RE: distilleerketel eigen bouw

inderdaad en ook door zure washes. aluminium wordt aangetast.en waarschijnlijk zal de rubberen rand er ook nog tussen zitten ipv een siliconen dichting? al met al vind ik dat dit hier niet verkocht ma...

In forum Vraag en aanbod

11 jaar geleden
RE: koperen destilatie met thumper.

Is dit de door jou zelf gemaakte ketel?

In forum Mijn installatie

11 jaar geleden

Is de binnenkant van de pan ook aluminium? Aluminium reageert op alcohol, swreijnders kan het als chemicus wellicht goed onderbouwen.

In forum Vraag en aanbod

11 jaar geleden
RE: Jenever stoken.

Welkom Bello! We zijn heel benieuwd naar wat je gaat maken, en hoe 🙂 Het forum is nog splinternieuw (we bestaan net 1 week) en er wordt al aardig gepraat! Leuk dat je deel uit wilt gaan maken van deze...

In forum Het Café (praathuis)

11 jaar geleden

was ik al bang voorSorry, maar we gebruiken geen aluminium voor te destilleren.Alleen RVS of koper. ik vind dan ook om die reden dat je het hier niet mag verkopen.

In forum Vraag en aanbod

11 jaar geleden

van welk materiaal is die snelkookpan gemaakt?

In forum Vraag en aanbod

11 jaar geleden
RE: Basis distillaat van suiker en Turbogist

Ketel 🙂 Dat is eigenlijk een smartstill toch? Bedoeld voor water maar je kunt er idd ook alcohol mee distilleren. Wat kost dat?

In forum Spirits

11 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Hoi dronkenkater, leuke naam! Toch hoop ik dat je niet iedere dag dronken bent en iedere dag een kater hebt 😉 Welkom op het forum! Wij vinden niet snel iets irritant, dus lees lekker mee en als je vra...

In forum Stel je even voor...

11 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Hoi Tjeerd, Leuk dat je lid bent geworden! Ik heb zelf geen ervaring hiermee, wellicht kan iemand anders op het forum een goed antwoord hierop geven. Je mag ook altijd een nieuw onderwerp starten in d...

In forum Stel je even voor...

11 jaar geleden
RE: Kalkwijck Distillers

Ziet er allemaal goed uit Lodolph! en bedankt dat je deze mooie fotot's met ons deelt. ik kan wel merken dat fotografie je andere hobby is! Heel leuk!

11 jaar geleden
RE: Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?

Yes!! Mijn bestelling is binnen! 3 flesjes eau de vie van Lubberhuizen en Raaff, de distillateur waar we een lijstje leden voor aan het verzamelen zijn om een rondleiding te krijgen. 1 flesje Kweepeer...

11 jaar geleden
RE: Basis distillaat van suiker en Turbogist

Correct, zo krijg je een basis distillaat want te gebruiken is om bijvoorbeeld vruchten in te maken of likeur te maken van diverse natuurlijke ingredienten. Denk aan sinaasappel of citroenschilletjes,...

In forum Spirits

11 jaar geleden
RE: Excursie naar stokerij Lubberhuizen & Raaf

Ik heb vandaag contact gehad met de stokerij. Ze vinden het heel leuk als we met een groep komen. Het kan met maximaal 25 man, daar zitten we nog niet aan. we kijken het even aan.Het kost 12,50 per pe...

11 jaar geleden
Pagina 454 / 456