Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Theresa

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Theresa

@theresa

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 0
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "ABV van maceraat" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @kees22 ik noemde Robbert een dinosaurus ook omdat ik hem al jaren ken. Hij heeft vroeger met mijn heit gestookt en hem ook het geleerd . Van mijn 7 jaar af ken ik hem dus. Hij is ook nog van…   Read more»

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "ABV van maceraat" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @kees22 laboratoriumglas op scholen denk het wel maar hier en op ander forum zie ik niet veel met glas .
    @Robbert ik heb mijn  RVS pretentieus ding 😄 ook  weggegeven. 😜

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "ABV van maceraat" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @robbert zijn er nog veel oude garde en dinosaurussen zoals als jij nog die met dat materiaal kunnen werken ? 🤣

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Sourmash bourbon en moonshine." – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @robbert dus ze hebben jou toch weten overtuigen om toch sourmash te maken.
    is dit nu moonshine of sourmash whiskey . Wat is het verschil?
    ik kom proeven bij je oké ?

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa liked forum post "Sourmash bourbon en moonshine." – 4 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Zure Cider" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @wiliam risico is klein als je hygiëne goed is en zuurtstof weghoud . Mijn Heit en zijn vriend gebruikte altijd zelfgemaakte en wilde gistingen , vroeger konden ze niet veel kopen . Ik ben er zo met opgroeit . Werkt natuurlijker…   Read more»

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Zure Cider" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @wiliam azijnzuur word altijd gevormd . Het is wel aanwezig . Niet roeren en schudden en afsluiten om geen zuurstof in cider of wijn  te kijgen dan krijgt de bacterie geen kans.azijnzuur bacterie heeft zuurtstof nodig andere gistcellen niet. ….   Read more»

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Zure Cider" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @alchemist zuurkool zonder peper en kruidnagel maken geeft het water geen smaakjes . Maak wel dat cider meer zuur is door soort gistcelletjes .ja ph mag ietsepietsie omhoog . Ik hou 4,2 ongeveer aan.

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Zure Cider" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    Om zure cider te maken gebruik dan cox appelen te samen met jona of grannie smith . niet persen maar in centrifuge en filter het sap eruit slingeren. dat sap moet je warm zetten dat gaat het vanzelf gisten ….   Read more»

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "nieuwe brug dome" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @carlosje volgens mij stond er ergens dat van dat sourmash stoken ook foto of videootje bij kwam .

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "nieuwe brug dome" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @carlosje de thumper heb ik zelf pas 2 X tussen de ketel en koeler gehad . Ik was er zelf ook niet zo mee op de hoogte en heb wat uitleg nu gekregen van een man hier uit de buurt…   Read more»

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @alchemist als die noorderling de man is uit dorpje bij het wad zal het zeker een goed slokje zijn . Heb je die van vorig jaar te proeven of die al oude van hem . dat worden rode oortjes vanavond ….   Read more»

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "nieuwe brug dome" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @carlosje ik heb de 35 gallon vengeance met de Custom cap en thumper . Ik bedoel ik heb de t500 weggegeven . Ik heb hem niet meer . ondanks verbouwen waar door de t 500 beter presteerde is  Wat ik…   Read more»

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Pruimen nu drie weken op gist de twijfel slaat toe" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @moonshineaandelek pruimen mogen zelfs wel 5 weken gisten zolang er geen schimmel op zit . Gebruikt u gist of is het zelf gaan gisten . Pruimen gisten zelf snel en ander gist erbij verstoort elkaar en wil dan niet meer . Niet…   Read more»

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa liked forum post "nieuwe brug dome" – 4 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Nieuw op het forum" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @alchemist ik wist niet dat je Robbert bezoekt had.
    veel geproefd denk ik daar ?
    haha van 1 theelepel absint sta ik al op de kop.

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "nieuwe brug dome" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @carlosje  na upgraden mijn t500 gaf die wel veel meer betere smaakjes en werkte wel makkelijker Maar ik heb nu een vengeance ketel en omdat die echt dag en nacht verschil nog beter is in smaakjes en ik heb ook…   Read more»

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Aangeboden complete stookinstallatie" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @guil ik heb zelf ook zo een ketel met een hoge koelde kolom . Werkt mooi voor hoge alkohol . Ik heb er een grote potstill naast voor fruit Andre drankjes . Gaat mooi .
     

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "nieuwe brug dome" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @haak Robbert had juist onderin de alambiek bij mij wat veranderd met een soort ring  en de top  zo kort mogelijk houden het maakte echt verschil  . maar ondanks veranderen aan de T500 heb ik nu veel betere smaakjes met…   Read more»

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "tweede lading fruit toevoegen aan gistvat?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @moonshineaandelek invriezen gaat goed . Het vergist ook makkelijker  de celletjes gaat stuk net als bij koken .

  • Meer laden
Profielfoto sexysnowman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 3 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens