Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Theresa

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Theresa

@theresa

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 0
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Geplaatst door: @robbert @jaapjanjoost wij hebben een landbouw bedrijf in Friesland en gebruiken graan walsen / schroot walsen mijn vader deed de mout er ook mee zo leerde ik dat . Als je wat meer wil weten wat de stokerijen…   Read more»

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    Geplaatst door: @robbert @jaapjanjoost wij hebben een landbouw bedrijf in Friesland en gebruiken graan walsen / schroot walsen mijn vader deed de mout er ook mee zo leerde ik dat . Als je wat meer wil weten wat de stokerijen…   Read more»

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @jaapjanjoost wij hebben hier een graanwals daarmee  lukt het ook om een kleine hoeveelheid mout te walsen. Ik ken wel het filmpje hier op forum , whiskey maken beslag maken . Daarin zie je een oude graan molen met ijzeren…   Read more»

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @jaapjanjoost de gekiemde tarwe droog ik niet . Mijn heit noemde het groene mout . Bij anders als aardappels droogde hij het wel .  Ik doe het net zo . Het verschil is iets met ensiemen .  Wat dat is…   Read more»

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @pikketanus nu gebruik ik de mand die voor mijn keteltje is gemaakt met een linnen aardappelzak . Ik doe die eerst in de ketel daar giet ik alles in en met een koortje maak ik die dicht . Eerst deed…   Read more»

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @paolo ik doe alles in simpelheid ik weet ook maar een paar dingen te maken.  Ik krijg ook tips en wat hulp om wat te verbeteren van een stoker uit de buurt . apfelkorn , slivovitsj en mede  heb ik…   Read more»

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @paolo gebruik wel een vaste aardappel die je kunt stomen of helemaal onder water mag koken .

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @baukrrhh. Ongeveer 25 kilo doe ik in 150 liter .
     

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert de pan aardappels is 150 liter , de ammer gekiemd tarwe is 20 liter . 2 citroenen en blokje gist +- 400gram .
     

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @baukrrhh de aardappels komen van het land dan moeten ze geselecteerd. De uitval gaat anders weg maar zijn niet altijd slecht . Ik was ze en daarna door schrapmachien . Ik stoom ze daarna stamp ik ze . In water zetten…   Read more»

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Koperen melkbus" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @robbert zo een van melkemmer hebben we hier ook nog die was van mijn heit en ben ik mee begonnen. Maar ik gebruik het nog steeds.

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Gegroet alle stokers" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @unesco er is een dingetje ingekomen om de verwarming te dimmen . Iets met draadjes is er veranderd , een extra aansluiting voor temperatuur te zien . Een boden plaat op pootjes zoals hier meer op forum hebben maar met…   Read more»

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Gegroet alle stokers" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @unesco goedemorgen , ook ik stook met een t500 en wij hebben een boomgaard . Apfelkorn en slivovitsj is meeste wat ik maak en wat whisky.De kolom gebruik niet veel maar vaak met de alambiek doe ik het . in…   Read more»

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa liked forum post "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @vlisbier als mijn zoon langs komt zal ik vragen of hij foto van ketel maken wil en plaatsen . Sorry ik ben niet handig met computer .
    Ik ben maar een boere vrouw  😂😂

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Nieuwe ketel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @harryd1969 dat is zal wel lukken. We verkopen ook in een kast aan de dyk bakjes aan voorbijgangers.

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Nieuwe ketel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @harryd1969 ja ook wel in kleinere zakjes verkopen we wel .

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Nieuwe ketel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @harryd1969 geboren en getogen Harry
    Wij telen en verbouwen pruimen , appels , aardappels , wortels en bieten hier op bedrijf . Altijd wel een zakje over .

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Iets terughoudend maar nieuwsgierig." – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @paolo de buren hier houden er ook van . En zodra de pruimen en appels er zijn zal het weer aangaan met slivovitsj en apfelkorn maken

  • Profielfoto van Theresa

    Theresa antwoordde op het onderwerp "Nieuwe ketel" – 5 jaren, 2 maanden geleden

    @harryd1969 ik ben aan het sparen . Er is nog tijd genoeg . Na de pruimen oogst ben ik van doel met een  nieuwe ketel te gaan stoken . Stoken doe ik 8 jaar sinds mijn heit overleden is ….   Read more»

  • Meer laden
Profielfoto sexysnowman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 3 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens