Forum antwoorden aangemaakt

RE: Bokbier.

Dank voor de snelle reactie. Mijn frans is dus stroever dan verwacht. Wat zijn er overigens veel "traditionele" bokrecepten. En vele dus bovengistend, mogelijk wegens kamertemperaturen in huis. Ieder...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
Bokbier.

In een van de topics heeft men mij warm gemaakt voor bier. Ikzelf houd van een wat zoetere smaak, ik drink maximaal één krat per jaar, dus de kost is ondergeschikt. Dus kies ik voor een bo(c)kbier Heb...

8 jaar geleden
RE: Stel je even voor

Chris, gewoon minder over je intervieuws etc. ,hier op de site melden. Als mensen bang zijn ,moeten ze er niet aan beginnen. When you can’t stand the heat, stay out of the kitchen. Al wie bij Jan koop...

In forum Stel je even voor...

8 jaar geleden
RE: spiriferm

Volgens mij knal (tik) je de nagel op de kop. Wie verkoopt het in het Nederlands taalgebied. Wie schrijft er over? Veel vragen, en ik vind niet meteen antwoorden.

In forum Gist vragen

8 jaar geleden
RE: Binnenkort gaat stookwinkel verhuizen ?

Jan proficiat , dat gaat helemaal goed komen. Nu het zeker is, geniet ervan. En langzaam voorraad opbouwen, en een klein uitstalhoekje, en het gaat geheid een succes worden. Vergeet het koffie/thee ap...

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Smaak verbeteren na het stoken

Ik dacht meer aan een donker groene fles ,en dan op alcohol laten zetten. Donkergroen zodat ik naar buiten kan kijken, maar dat ze mij niet kunnen zien. (anders worden ze meteen jaloers)

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Smaak verbeteren na het stoken

Het verhaal van het as wordt al beschreven in het volgende boek. A Practical Handbook on the Distillation of Alcohol from Farm Products by F.B.Wright Dit boek is van begin 1900, en daar gooien ze tijd...

In forum Stookforum

8 jaar geleden
RE: Alle vragen en antwoorden betreft de T500 mogen hier!

Met de kolom is er weinig smaak die meekomt, ligt natuurlijk ook aan hoe sterk je stookwijn van smaak is. Maar als je de alambiek condensor en koperen helm erbij koopt heb je ineens een volwaardige ...

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden
RE: Hefe Weizen bier gebrouwen

En wat is er uiteindelijk van geworden? Was het een eenmalig project, of hebben de vrienden allemaal een eigen ketel aangekocht, om te zien of het nóg beter kan?

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden
RE: Zwarte bessen (stook) wijn

Pulp aanlengen met (zwarte) bessensap ,suiker erbij (indien nodig), en vergisten die handel.

8 jaar geleden
RE: Vraag ivm destilaat van vruchten

In forum Stooktips

8 jaar geleden
RE: Het mooi houden van koper.

Als je met allesreiniger gaat beginnen,let wel op wat voor allesreiniger, mijn grootmoeder waste haar koperen ketels met groene zeep. Hier in België, bruine zeep. Mijn grootmoeder zwoer bij groene ze...

In forum Mijn installatie

8 jaar geleden
RE: Vraag ivm destilaat van vruchten

Als je most aan je vee wil voeren, mag je het niet te lang in je ton laten, door wilde vergisting kom je anders te snel tot bezopen dieren. Most dient onder de 1 % blijven, anders zijn je kippen, vark...

In forum Stooktips

8 jaar geleden
PDF's en Boeken over bierbrouwen en geschiedenis.

Eigenlijk ben ik verbaast dat er hier toch nog vrij weinig informatie is van bierbrouwen, terwijl het bier van ome Freddie, en andere drankboeren toch nog een stuk beter kan. Nu kun je zeggen, ga naa...

8 jaar geleden
RE: 5 granenmix van havens maischen

Als het nog nooit gedaan is, hebben we hier binnenkort een mooi verslag, of in de sectie recepten. 😉

In forum Stookforum

8 jaar geleden
Pagina 103 / 112