-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Theorie Whisky maken – Maischen (Quasi simpele uitleg)" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@munckerik een staps op 67 is heel simpel en werkt prima als je met hoofdzakelijk gerst werkt . Bij rogge en haver niet aan te bevelen . Te veel gom stoffen aanwezig
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste testrun met goedkope lidlwijn" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@petrus klopt . Maar ga niet af op percentage in Finale overhaal maar op smaak , geur , kleur en eventueel troebel worden. Meestal zal de naloop al bij zaken naar 55 -52 % komen . Je zal dan een… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Appels gebruiken" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@gusjke bij wilde vergistingen zijn temperatuur schommelingen een minder probleem voor de gist dan met de meeste cultuur gisten. Dat heeft maken met stammen . Probleem is dat gist in opstart vaak ook meer bijproducten levert en de tijd van… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hulp nodig voor peren-drank" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@odevie ja even deksel eraf kijken of je mini belletjes nog ziet , lucifer test ,. Je ruik co2 niet maar het prikt in de neus. En je kunt met co2 detector even testen .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Hulp nodig voor peren-drank" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@odevie kontroleer of inderdaad gisting voorbij is. Bubbels of geen bubbels in een waterslotje is absoluut geen juiste indicatie . Wanneer je zeker bent dat er geen gisting meer is gewoon afhevelen en stoken . Ook met een bakkersgist in… Read more»
-
Robbert liked forum post "Gewoon ouderwets werkt nog steeds" – 4 jaren, 8 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "pompoenen" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@slokje poempoen kun je weinig mee op zich zelf. Je kunt het wel met een ander product mee vergisten . Een bijvoorbeeld is met tomaten of mispels .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste testrun met goedkope lidlwijn" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@petrus als je met een potstill of Alambiek een cognac / brandy of soortgelijk wil maken dan stook je de wijn ( met pulp ) uit dus gewoon met voor en naloop. Het midden loop deel is dan oogehoogt in… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste testrun met goedkope lidlwijn" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@petrus ik werk thuis ook met klein maar ook help ik wel bij een bedrijfje daar staan paar grote ketels waaronder een een Armagnac ketel en een charantaise . Daar gaat inderdaad een minimaale in van 150 liter .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Eerste testrun met goedkope lidlwijn" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@petrus opbouw ,temperatuur beheer en het wordt ruim uitgestookt waardoor er veel bijproducten in zit. Met alambiek zal je ook moeten doorgaan met stoken tot ongeveer een 3e deel is opgevangen van totaal zo zal je van een 150 liter… Read more»
-
Knooier liked forum post "Honingrum / Ron Miel" – 4 jaren, 8 maanden geleden
-
Knooier liked forum post "Even voorstellen" – 4 jaren, 8 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@alchemist vrij normaal na 6 dagen voor een goed vergistend mais ,rogge mout beslag .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Na 6 dagen .
IMG_20211002_175518608.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@alchemist en zo ziet het er op de 6e dag uit met het gist .
IMG_20211002_174420411.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gewoon ouderwets werkt nog steeds" – 4 jaren, 8 maanden geleden
Vorderingen inmiddels de 6e dag .
IMG_20211002_175518608.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gewoon ouderwets werkt nog steeds" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@johnny ik heb meer reacties van interrese gehad betreft de sourmash . Het eerste deel van de bourbon en stoken ervan is voor de meeste wel bekend dus dat laat ik voor wat het is het sourmash deel en met… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@alchemist hand Matig brouwen of grainfather ? ( Handmatig meer controle en inzicht , net zo snel en geen kans op storingen ,😃
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@alchemist nieuwe uitdaging met volle smaak uitkomst.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Gist zelf maken !" – 4 jaren, 9 maanden geleden
@alchemist als 3 x zo groot is is hij nu ook klaar om te gebruiken . Het gevormde korstje haal je weg en gebruik het binnenste soppige deel. Je kunt het in 2 delen zodat je een deel opnieuw kunt… Read more»
- Meer laden