Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Sebas(bassien)

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Sebas(bassien)

@bassien

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @bouvier geen dank .we zijn hier om elkaar te helpen. .Dus als je vragen hebt  . ( Er zijn ook mensen die per prive of whatsappen. Vragen stellen ook dat is geen probleem . Heb je 2 of Eventueel 3…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @bouvier je moet altijd een 2e overhaal doen  met stookwijn uit suiker .
    Is wel aan te bevelen om percentage onder 48b% te brengen .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @patbolk als je de 900 ml aan zou vullen tot 1 liter zou je in slechtste geval rond waarschijnlijk 37,5 % uitkomen . Is nog een goed resultaat . Ja bij koorts zal de drank zeker goed doen . Quinine…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Robbert's Tiny Projects" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @patbolk er is een deel wat je verliest in stukje voor en naloop en ee blijft ik kruiden iets achter maar als allles goed verloopt en je begint met 1 liter 45% zal je aan eind 1 liter van 40…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mout gaat drijven" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @cosmoscar Mout in blender ? Ik blender maak je het snel te fijn wat o.a. met spoelen en uitzeven problemen geeft .. Heet water ? Wat was de temperatuur . En hoeland heb je het op temperatuur gehouden .. te…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "George Washington's Rye Whiskey, The making of…" – 4 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen? Ik stel niks voor. Wel wil ik iets over mijzelf vertellen. Mogelijk interesseert het iemand" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @zegmaarbert wil je de ethyl  alcohol uit voorloop restanten gaan gebruiken ?  Er zijn diverse stoffen die zich makkelijk laten scheiden op temperatuur grenzen maar een aantal gebonden zuren en alcoholen  (acetaten en esters) en ook de methyl zijn lastig…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Coco’s smaak komt van?.?" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @ronnor meeste smaakt krijg je door extract van klapperolie en kokos”vlees” te  persen

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum liked forum post "Stort op maat" – 4 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Alcohol mislukt?" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @stookje bij de T500 meet je koelwater uitstroom. Alles tussen 50 en 55 is perfect. Daarboven krijg je meer watee mee.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alcohol mislukt?" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @jostheboss betreft titels voor beginners boekjes zou ik niet iets weten . 
    Maar veel vind je hier wel op forum. . en je mag altijd een persoonlijk berichtje sturen met vragen . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alcohol mislukt?" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @jostheboss het oude verhaal zie ik . 8 kilo suiker op 25 liter  en turbo gist .  ( Voor snel zoveel mogelijk alcohol krijgen prima . Maar snel en veel is kwantiteit maken en geen kwaliteit . Probeer volgende keer…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Alcohol mislukt?" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @jostheboss wat heb je  gebruikt voor beslag te maken waar je  de alcohol uit hebt gestookt ?? En heb je alleen op volume scheiding gemaakt ?  Je zegt 100 ml ? Je kunt namelijk ook niet uitsluitend van volume uitgaan. …   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "George Washington's Rye Whiskey, The making of…" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    Eerst met afwas sopje  daarna Schoonmaak azijn en naspoelen met water

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Sugarwash stopt ermee" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @shelby197888 ik heb ze bij een aquarium winkel wel gehaald. Ik gebruik zowel de strips als  een digitale . Maar wat jij ook zegt die digitale doet het nooit of batterij zijn leeg als je het nodig hebt . Electrische…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "George Washington's Rye Whiskey, The making of…" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @mccorner de binnenkant moet zeker tussendoor gereinigd worden .zeker als je ouzo ( anijs “) en rum erdoor hebt gehaald .  (Patina kun je ook krijgen door na zuren de ketel met een mengsel van zout , citroen zuur en…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Sugarwash stopt ermee" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @shelby197888 Elke vergisting zal naar eind iets afvlakken . Betreft de vraag over de hoeveelheid van  het toevoegen van middelen om ph te verhogen of verlagen kun je niet van een regel uitgaan als ik een theelepel toevoed srijgt het…   Read more»

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik antwoordde op het onderwerp "Sambuca" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @stookje Gewoon op licht zetten dan, leest ook een stuk prettiger (vind ik)

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik antwoordde op het onderwerp "Sambuca" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @stookje die vind je in deze balk, het vergrootglas.
     
     Schermafbeelding-2021-07-16-om-14.20.20.png

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum liked forum post "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 4 jaren, 11 maanden geleden

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sjefman

Registreer nu!

Wie is online?

Nieuwste topics

  • Brewbrain te koop

    Door kena1979 3 minuten geleden

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 2 dagen geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 6 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 1 week geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens