Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Sebas(bassien)

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Sebas(bassien)

@bassien

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Smoked bacon whiskey" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @mccorner red oak wil nog wel eens bij interieur bouwers van boten te vinden fijn.

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "George Washington's Rye Whiskey, The making of…" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @mccorner Een goed begin .,👍👍

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Smoked bacon whiskey" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @mccorner met de GW komt het vast goed . 
    Ja daar zal zeker een heel andere smaak en geur van de GW komen.
    Werken met verse producten blijft toch de manier om een goed product te maken. 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Smoked bacon whiskey" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @notna Wat ik ervan vond was dat zalm gerookt met limoen en piment in een secondair vat / thumper / kruidenbox wordt geplaatst en de vodka daarover wordt overgehaald .  Naar het schijnt wordt na destilatie de vodka nog enige…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Sugarwash stopt ermee" – 4 jaren, 11 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Smoked bacon whiskey" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @mccorner absoluut niet bizar. Er worden diverse producten wel gebruikt hetzij gemacereerd maar ook via een secondair wel gestookt .
    Zelf zalm in vodka is niet vreemd.
     
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "gistsoorten en toepassingen" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @ruud1 meestal gebruik ik eigengemaakt gist  zeker bij een rum of meer finesse in een whiskey . Bij fruit idem zelfgemaakt.  Bij Suiker bakkersgist of redstar dady of fermentis c70 . Verdere graan vergistingen zelf gemaakte  of ook de redstar…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Sugarwash stopt ermee" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @nolletje  sodium bicarbonate is prima . Probeer PH rond of iets boven 4 ,2 te krijgen . Dan zal het gist waarschijnlijk ook weer beter oppakken

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Sugarwash stopt ermee" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @nolletje dat ph is te laag ! . Je moet deze zeker even aanpassen .
    Dat breng je omhoog door calsium carbonaat toe te voegen of iets natrium bicarbonaat .
    Wat is de themperatuur waarbij je gist ton staat ? 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mash" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @hansvdlaar gebruik van tomaten puree is een van Amerikaanse slechte moonshiners afkomstig gebruik om goedkoop met iets voorhanden middel toch een soort voeding te geven . Naast verkleuren van je materiaal verander je negatief het ph en je voegt allerhande…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Mash" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @hansvdlaar Na vergisten zijn er in de mash diverse stoffen aanwezig naast water en alcohol . Deze kunnen gaan binden , ontbinden , verdampen , andere stoffen aantrekken . Esters En acetaten kunnen vormen. Gistresten en andere stoffen  kunnen ontleden. …   Read more»

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik antwoordde op het onderwerp "wat stoken jullie op dit moment ?" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @rein ik denk dat bij de meeste mensen ze er voor de knip op hebben liggen, hier ook hoor 😉 
    Het verschil…. lang verhaal maar om te voorkomen een ongewenste discussie aan te zwengelen zal ik er niet verder over uitweiden.

  • Profielfoto van munckerik

    munckerik antwoordde op het onderwerp "wat stoken jullie op dit moment ?" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @rein Dat kan ik je wel zeggen, precies nul want ik heb al heel erg lang niets meer laten fermenteren. Er is ook een verschil tussen CO2 uit fossiele brandstof en CO2 door fermentatie. (En dan bedoel ik niet het…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo!" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @empirical 60 liter betekent vulling van 40 liter . Wanneer je bijv whiskey zou maken zou je  bij 4liter eind product een begin van 36 -38 liter stookwijn hebben . 
    Dan is 60 liter dusniet zo groot . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Hallo!" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @empirical welkom op forum . Lezen en oriënteren is zeker belangrijk .  Misschien is juist de koperen ketel te houden interessanter dan een T500. Zeker als je meer op ambachtelijke manier wil werken en aroma halen uit granen , kruiden…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Zooi maken tijdens het maischen" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @gmp in dit filmpje zie je hoe simpel het is met gewoon een pan en een roerstok . Er is altijd wat afwas maar er is maar weinig materiaal voor nodig . Zorg gewoon dat je een pan gebruikt met…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Even voorstellen? Ik stel niks voor. Wel wil ik iets over mijzelf vertellen. Mogelijk interesseert het iemand" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @zegmaarbert welkom op het forum . Voor oudere wijnen is belangrijk om eerst vast te stellen wat de kwaliteit is of was en of er concerverings middelen of stabilisators zijn gebruikt .  Om een goed resultaat te krijgen zullen voorloop…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Rum van melasse basis recept" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @peet inderdaard geef het tijd en hou de geur in de gaten .
    Een beetje witte schimmel of kaam kan niet  meteen kwaad . 
    Komt vast goed . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bol bovenop helm van de T500" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @ndre soms vind je dingen op de vreemdste plaatsen die toch perfecte bruikbaar zijn .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bol bovenop helm van de T500" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @ndre je zal werveling krijgen dus het ” schoorsteen effect ” van de standaard alambiek wordt veranderd waardoor de damp vermoedelijk meer aroma zal oppakken

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sjefman

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Brewbrain te koop

    Door kena1979 1 uur geleden

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 2 dagen geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 6 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 1 week geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens