Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Sebas(bassien)

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Sebas(bassien)

@bassien

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 3
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "98%" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @jostheboss inderdaad na elke run spoel je de ketel .
    en voolroop scheiden zal nu evengoed nog eens moeten maar die zal zeker maar klein zijn .
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "98%" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @jostheboss als je stookt voor een basis alcohol dan moet je altijd deze een 2e keer stoken .  Maakt niet uit met wat voor ketel je werkt . Je kunt in eerste overhaal scheiden van voor en naloop maar in…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ideeen voor het verbouwen van mijn keteltje." – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @rein altijd zorgen dat er geen direct contact is tussen 2 verschillende metalen.  Bijvoorbeeld pakking . Ja bij hoge zuren en koper in een t500 of grainfather zou het problemen kunnen geven !  Statische electriciteit , slechte aarding versnelt dit…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Ideeen voor het verbouwen van mijn keteltje." – 4 jaren, 11 maanden geleden

    @odevie 

    Stookforum

  • Profielfoto van Stookforum

    Stookforum antwoordde op het onderwerp "Overhevelen lukt niet" – 4 jaren, 11 maanden geleden

    Als het slangetje uitgeschoven valse lucht trekt wil ik er bij de volgende bestelling wel een  nieuwe bijstoppen hoor, even aangeven in het opmerkingenveld en we regelen het 😉

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "medemaker" – 4 jaren, 12 maanden geleden

    @theresa de 30 liter is reeds weg . De 50 liter gebruik ik voor mijn laatste ketel die nu nog staat te vergisten dan gaat de 50 liter weg . En de grote gistton zijn inmiddels op de stortplaats terecht…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "98%" – 4 jaren, 12 maanden geleden

    @jostheboss . Er is vorig jaar sprake geweest betreft een workshop te houden. Vanwege het corona gedoe is dit allemaal beetje in vergetelheid geraakt . Misschien moet het weer eens opnieuw worden bekeken of er voldoende animo is. Ik zie…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "98%" – 4 jaren, 12 maanden geleden

    @jostheboss een overhaal is het opnieuw Destileren / stoken .De vloeistof verwarm je en de damp gaat via brug naar opvang . officieel heet dit overhalen . Inderdaad is het misleidend dat er gezegd wordt dat er geen voorloop en…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "kersen likeur volgens recepten 1936" – 4 jaren, 12 maanden geleden

    @pikketanus in 50 gr tinctuur zit 30 gr bittere amandel 0,5 gr olie , gr 29,5 alc 80 %

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "98%" – 4 jaren, 12 maanden geleden

    @jostheboss hoeveelheid voorloop en naloop hangt af van kwaliteit van product dat je verstookt en is niet een standaard maat voor. . Voorloop zal je op geur smaak , helderheid moeten doen . Naloop kun je het beste uitgaan dat…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Kleur" – 4 jaren, 12 maanden geleden

    @psycat met potstill op themp van ongeveer 88-92 geaden opnoeuw overhalen is de meest efficiënte methode.
     
    Het kan ook chemisch maar dat is beetje secuur werkje 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Kleur" – 4 jaren, 12 maanden geleden

    Rood: bietjes, frambozen, rode kool, rode rozen, roosbottel
    Blauw: blauwe viooltjes, chicoreibloem, bosbessen
    Groen: spinazie, thee, lievevrouwebedstro
    Geel: indische kers , teunisbloem, goudsbloem
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Aardbeien eau de vie" – 4 jaren, 12 maanden geleden

    @alchemist je kunt aardbeien wanneer je het neutraal wil houden zonder suiker het best in alcohol maceren en dan filteren of als maceraat afstoken .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wash ruikt zurig" – 4 jaren, 12 maanden geleden

    @vinnies je wash is niet ” schoon ”  je hebt naast alcohol en co2 nog gistresten , resten van de voeding , en naast ethyl produceert gist nog diverse andere bijproducten zoals zuren andere alcoholen , zouten , vetzuren ,…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wash ruikt zurig" – 4 jaren, 12 maanden geleden

    @vinnies Wanneer je stookt lunne6n er nog smaakjes en geurtjes aanwezig zijn   door meerdere keren het over te halen zal de geur en smaak steeds neutraler worden . Maar let wel op dat je voor en naloop miet scheiden in…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wash ruikt zurig" – 4 jaren, 12 maanden geleden

    @vinnies zurig als schraal bier is prima .
    Geuren als lijm , aceton , zwavel , aardappel , klei zijn niet goed .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Even keuren…." – 4 jaren, 12 maanden geleden

    @mccorner proost !

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Even keuren…." – 4 jaren, 12 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "(opnieuw) Hallo" – 4 jaren, 12 maanden geleden

    @beusdekom ik heb inderdaad een paar ketels wat aangepast wat zeker de smaak omhooghaalde . Maar ik moet wel zeggen als je nog geen t500 alambiek hebt kun je ook kiezen om een alquitara of een gewone Alambiek ketel erbij …   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "George Washington's Rye Whiskey, The making of…" – 5 jaren geleden

    @alchemist met dat soort omschrijving kun je niet veel inderdaad .
    voor de GW moet je zo weinig mogelijk toast hebben en dan zou je naar kleur van hout moeten kijken. . 
     

  • Meer laden
Profielfoto McCorner Profielfoto Sjefman

Registreer nu!

Wie is online?

  • @ndré

Nieuwste topics

  • Brewbrain te koop

    Door kena1979 4 uur geleden

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 2 dagen geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 6 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 1 week geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens