-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Bakkersgist in combinatie met Suikerriet melasse" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Je kunt ook de eierschalen even wegen en dan gram per liter aanhouden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@alchemist deze bourbon poging gaat in jou eiken vat of ga je het nu op geschroefd hickory rijpen. ?
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Water-slot" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@scoozy ik heb momenteel geen rest materiaal in huis . en met huidige prijzen betaal ik voor een lengte van 4 m rvs rond 30 €172, 00 ex en POM Lengte 2 m ook € 48,00 en ik heb er… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Water-slot" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@scoozy paar dagen geleden plaatste ik een vlug tekeningetje .op Een draaibankje is het zo te maken uit rond 30 RVS of een stukje rond 30 kunstof als Polyacetaal Delrin /POM . Momenteel is POM goedkoper dan RVS . IMG_20220330_183039421.jpg
-
Robbert vind forumbericht "Mountain Dew" – leuk 4 jaren, 2 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Destilleren rijst 2/3e en pilsmoutmix 1/3e" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@rumo klopt de gist ballen zoals ragi tape zetten breken zetmeel af tot vergistbaar product
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Destilleren rijst 2/3e en pilsmoutmix 1/3e" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@patrickvink het zit als soort van tabletten / bolletjes in kleine zakjes en is bij de meeste TOKO’s wel te krijgen. . ( oosterse winkels )en als je zoekt op. ,” Ragi tape manis ” vind je het online .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Destilleren rijst 2/3e en pilsmoutmix 1/3e" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@patrickvink klopt zijn soort tabletten gist. . Manis betekent zoet. . Ragi – gist .
Hiermee kun je gewoon gekookte rijst mee vergisten maar ook b.v. gekookte mais en granen. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "sugerwash" – 4 jaren, 2 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting pruimenextract" – 4 jaren, 2 maanden geleden
P.S. wat men vaak vergeet is dat een ph meting geeft alleen aan de zuurtegraad maar niet om welk zuur het gaat. Die juist invloed heeft ! Azijnzuur ,zwavelzuur ,carbonzuur zijn meest. Voorkomende en daarnaast aanwezige waterstofsulfide deze hebben allemaal… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting pruimenextract" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Saccharomyces cerrevisea (bakkersgist) heeft een vrij goede tolarantie bij zuur . optimaal werkt het het beste tussen ph van 3,9 en 6. Maar ook os dat afhankelijk van temperatuur , zuurstof en voeding . Bij fruit wil ph wel Dalen… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Destilleren rijst 2/3e en pilsmoutmix 1/3e" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@alchemist voor rijst vergisting maken van sake kun je het best ragi tape gist gebruiken
Screenshot_20220330-1007512.png -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting pruimenextract" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@mccorner gist van prestige zou zeker niet mijn keuze zijn . Je hebt 35 gram bruggeman gebruikt op 10 liter ? Dan zou je redelijk goed met pitch zitten . Of was het op 25 liter ? Dan zat je… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting pruimenextract" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@mccorner je heb 2 gisten er in zitten. Niet elk gist kan bij elkaar. Let daarom altijd op wat de stam is en of deze bij elkaar kunnen. Met een SG onder 1020 zou ik niet advieseren een risico te… Meer lezen»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "vraag mbt kleine alambiek" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@larsje40 misschien kun je een haakje o.i.d. in de top solderen waardoor het wel kan. .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Dit type kraan bevalt mij het beste. Je slaat het erin door vocht zet hij uit en vast als een huis zonder lekkages.
IMG_20220328_135454809.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 2 maanden geleden
Zelf gebruik ik het liefst houten kraan . Deze sla Je vast en zet uit .
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@alchemist een kurk ring ertussen maken , Of Carnauba wax . Soms kun je ook met teflon tape iets oplossen . Hennep vezel
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky uit 1965" – 4 jaren, 2 maanden geleden
@ndre kijk hij staat hier.
Ik ga hem deze week naar jou toe sturen. .
IMG_20220327_174337491.jpg -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 3 maanden geleden
@alchemist de plankjes die voor de deugen worden gebruikt zijn in principe nog niet bol genoeg dus in de meeste gevallen wordt door hitten krimp gecreëerd aan de binnenkant van het te maken vat waardoor de bolling ontstaan. . zet… Meer lezen»
- Meer laden