Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Brutus

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Brutus

@geelke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 2
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Bakkersgist in combinatie met Suikerriet melasse" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Je kunt ook de eierschalen even wegen en dan gram per liter aanhouden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @alchemist deze bourbon poging  gaat in jou eiken vat of  ga je het nu op geschroefd  hickory rijpen. ?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Water-slot" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @scoozy ik heb momenteel geen rest  materiaal in huis . en met huidige prijzen betaal ik voor een lengte van 4 m rvs rond 30 €172, 00 ex en POM Lengte 2 m ook € 48,00 en ik heb er…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Water-slot" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @scoozy paar dagen geleden plaatste ik een vlug tekeningetje .op  Een draaibankje is het zo te maken uit rond 30 RVS of een stukje rond 30 kunstof als Polyacetaal Delrin  /POM  . Momenteel is POM goedkoper dan RVS .  IMG_20220330_183039421.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert vind forumbericht "Mountain Dew" – leuk 4 jaren, 2 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Destilleren rijst 2/3e en pilsmoutmix 1/3e" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @rumo klopt de gist ballen zoals ragi tape zetten breken zetmeel af tot vergistbaar product

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Destilleren rijst 2/3e en pilsmoutmix 1/3e" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @patrickvink het zit als soort van tabletten / bolletjes in kleine zakjes en is bij de meeste TOKO’s wel te krijgen. . ( oosterse winkels )en als je zoekt op. ,” Ragi tape manis ” vind je het online .
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Destilleren rijst 2/3e en pilsmoutmix 1/3e" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @patrickvink klopt zijn soort tabletten gist. . Manis betekent zoet. . Ragi – gist  . 
    Hiermee kun je gewoon gekookte rijst mee vergisten maar ook b.v. gekookte mais en granen. 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "sugerwash" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @ndre v.b.
     IMG_20220330_183039421.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting pruimenextract" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    P.S. wat men vaak vergeet is dat een ph meting geeft alleen aan de zuurtegraad maar niet om welk zuur het gaat. Die juist invloed heeft ! Azijnzuur ,zwavelzuur ,carbonzuur zijn meest. Voorkomende en daarnaast aanwezige waterstofsulfide deze hebben allemaal…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting pruimenextract" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Saccharomyces cerrevisea (bakkersgist) heeft een vrij goede tolarantie bij zuur . optimaal werkt het het beste tussen ph van 3,9 en 6. Maar ook os dat afhankelijk van temperatuur , zuurstof en voeding . Bij fruit wil ph wel Dalen…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Destilleren rijst 2/3e en pilsmoutmix 1/3e" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @alchemist voor rijst vergisting maken van sake kun je het best ragi tape gist gebruiken
     Screenshot_20220330-1007512.png

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting pruimenextract" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @mccorner  gist van prestige zou zeker niet mijn keuze zijn . Je hebt 35 gram bruggeman gebruikt op 10 liter ? Dan zou je redelijk goed met pitch zitten . Of  was het op 25 liter ? Dan zat je…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Vergisting pruimenextract" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @mccorner je heb 2 gisten er in zitten.   Niet elk gist kan bij elkaar.  Let daarom altijd op wat de stam is en of deze bij elkaar kunnen.  Met een SG onder 1020 zou ik niet advieseren een risico te…   Meer lezen»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "vraag mbt kleine alambiek" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @larsje40 misschien kun je een haakje o.i.d. in de top solderen waardoor het wel kan. .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Dit type kraan bevalt mij het beste. Je slaat het erin door vocht zet hij uit en vast als een huis zonder lekkages.
     IMG_20220328_135454809.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    Zelf gebruik ik het liefst houten kraan . Deze sla Je vast en zet uit . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @alchemist een kurk ring ertussen maken  , Of Carnauba wax . Soms kun je ook met teflon tape iets oplossen . Hennep vezel

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whisky uit 1965" – 4 jaren, 2 maanden geleden

    @ndre kijk hij staat hier. 
    Ik ga hem deze week naar jou toe sturen. .
     IMG_20220327_174337491.jpg

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Het kleine vaatjes topic" – 4 jaren, 3 maanden geleden

    @alchemist de plankjes die voor de deugen worden gebruikt zijn in principe nog niet bol genoeg dus in de meeste gevallen wordt door hitten krimp gecreëerd aan de binnenkant van het te maken vat waardoor de bolling ontstaan. . zet…   Meer lezen»

  • Meer laden
Profielfoto Arie Profielfoto Alquitara

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 3 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens