-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@alchemist bij een lage hoeveeLheid enzym is het niet zo dat je compenseert wanneer je tijd verlengt . De enzym gaat niet als aan de lopende band van klus naar klus . Om meer weeking uit je enzym te krijgen… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@alchemist wat voor mais heb je gebruikt . Kippen mais , maisvlokken of goede consumptie mais ? Heb je de mais voorgekookt ? Heb je voldoende actief enzymen in het mout gehad ? Groenmout of ?? Sourmash is Misschien maar… Read more»
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "Kaneel." – 4 jaren, 7 maanden geleden
@pulle stokjes liggen in iedere supermarkt, zou dat halen 😉
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Kaneel." – 4 jaren, 7 maanden geleden
@pulle neem een koffiefilter. Daarin de kaneel stokjes.
Dichvouwen als een theezakje . En in de alcohol leggen -
Stookforum antwoordde op het onderwerp "op zoek naar kookzak" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@rubberduck https://www.stookwinkel.nl/product/west-kin-look-kookzak-voor-de-grainfather/
Is voor de Grainfather, zelfde doorsnede. Als je hem iets verder over de rand ltrekt hangt hij niet op de bodem. Je klemt hem gewoon vast met de deksel of helm. Werkt perfect. -
Robbert antwoordde op het onderwerp "vragen over whisky rijpen en nog oude mout voor recept" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@bobmeister mout keuze is afhankelijk van de smaak en het karakter dat je de whiskey wil geven . Zoals andere ook al aangeven rookmout. Mout op beuken en ceder gerookt zijn niet echt geschikt . Turf of eiken gerookt is… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "eau de vie stoken" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@johnny als je de appels in een pan hebt doe je er zoveel water bij dat het net onderwater staat
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Sourmash, bourbon en moonshine." – 4 jaren, 7 maanden geleden
@theresa ik denk dat een filmpje niet veel meer zegt dan een foto . Er valt weinig te laten zien . Opstoken overhalen en Scheiding maken . Het is zonde om moonshine / rotgut te maken terwijl er toch nog… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Perenpulp wilt niet gisten" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@keesmink een zurige lucht is normaal ( zolang het geeen azijn lucht is ) prima zo te lezen is er nog gisting . Even inderdaard met dag op 7 weer checken .
-
Stookforum antwoordde op het onderwerp "RUM" – 4 jaren, 7 maanden geleden
Welkom Rene!
Er is al heel veel te vinden over Rum op dit forum, dus dat gaat zeker lukken!
Heel veel Succes!! -
Robbert antwoordde op het onderwerp "Vruchten siroop" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@maasjoerts het concerverings middel zal gisting tegen werken en misschien gist doen afsterven . Je kunt eventueel het zuurtegraad omhoog brengen waardoor gist minder last heeft van het concerveringsmiddel . (Ph 5,5 of hoger .) Maar de kans is ook… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Perenpulp wilt niet gisten" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@keesmink controleer eerst of gisting echt helemaal voorbij is . Je kunt niet uitgaan van het geborrel is de zwanen halsjes. Dat zijn alleen stankafsluitertjes en geen indicatoren. Dat geborrel is bijkomstigheid . Controleer door even te ruiken of de… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "After Eight" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@haak ja suiker alcohol kunnen met turbo is prima gebruiken om jou op sterk water te zetten. 🤣
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "After Eight" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@pikketanus voor dit soort likeuren is een alcohol van granen de mooiste achtergrond.
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Sourmash, bourbon en moonshine." – 4 jaren, 7 maanden geleden
De sourmash stoken op de “moonshiners ” manier .
Stoken over 2 stations voor zuiveren en rectificatie . -
Robbert liked forum post "After Eight" – 4 jaren, 7 maanden geleden
-
Robbert liked forum post "Hollandsche CCVM ketel" – 4 jaren, 7 maanden geleden
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Perenpulp wilt niet gisten" – 4 jaren, 7 maanden geleden
@keesmink waarom na een week nog eens doorroeren ? Daarmee breng je opnieuw zuurstof in een inmiddels anaerobe gistsituatie . Dus kan op gist stress , infectie , gist zal dan ook gaan knop vormen en vraagt meer voeding wat… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Stookwijn" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@anton-van-veen goed plannen is beter. Als je een stookwijn maakt weet je dat je na max 3 a 4 weken moet destilleren Stookwijn lang laten staan gaat de kwaliteit achter uit. Je zou het iets kunnen verlengen door het van… Read more»
-
Robbert antwoordde op het onderwerp "Appelpulp persen" – 4 jaren, 8 maanden geleden
@lambik pulp kin je gewoon in eerste overhaal mee Stoken . Je kunt een bodemrooster of een kookzak gebruiken als je ketel gauw zou aanbranden . Let ook op dat de temperatuur mag niet boven 95 graden komen. Boven 95… Read more»
- Meer laden