Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

Brutus

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van Brutus

@geelke

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 2
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke kruiden worden er nu precies bij het bereiden van GIN gebruikt?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @bewust klopt de lowwine wordt terug gevoerd naar Primaire ketel en opnieuw gestookt . Ik hen het al eens eerder uitgelegd in ander topic . Quote : Wanneer je Armagnac of cognac op charantaise of Armagnac still stookt ( bij…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke kruiden worden er nu precies bij het bereiden van GIN gebruikt?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @bewust ik ben ook niet zo liefhebber van dat moonshine kneierij . 
    Hoewel ik als voorbeeld binnenkort wel kom wat foto of filmpje met hoe dat moonshine uit sourmash gedaan wordt .  🤔
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke kruiden worden er nu precies bij het bereiden van GIN gebruikt?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @bewust ah dis je stookt nog eens over de low wine . Wordt inderdaad wel meer gedaan . 

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke kruiden worden er nu precies bij het bereiden van GIN gebruikt?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @bewust . Amerikaanse moonshiners  manier van thumper gebruik alleen ? 
    Of gebruik je ook het ding in andere functies ? 
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke kruiden worden er nu precies bij het bereiden van GIN gebruikt?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @bewust  met verse kruiden is overhalen via een mand voldoende om een goede gin  te maken.
    Wat heb je in het ” thumpertje ” ?

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Zure Cider" – 4 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert liked forum post "Zure Cider" – 4 jaren, 8 maanden geleden

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Welke kruiden worden er nu precies bij het bereiden van GIN gebruikt?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @moonshiner79 in een maceraat los je stoffen op in alcohol  , in een warme damp onttrek je stoffen op vluchtigheid .  Bij vooraf macereren krijg je dus ook andere smaken mee en ook meer zuren die aan alcohol blijven hangen…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Voorstellen" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @wp-wipriziggo-nl welkom op dit forum . De ouder wetse snelkookpan ketel is altijd een goed begin en zeker handig om wat  vaardigheden te krijgen .
     
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Voorstellen" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @zoekzoekie welkom op het forum. Er zijn verschillende ketels alle met eigen karakter . Wanneer je specifiek voor whiskey wil gaan kun je het beste een koperen whiskey ketel of potstill aanschaffen . Een T500 ook met de Alambiek is…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Einde vergisting, of niet?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @lambik zolang vlam uitgaat is er gisting. .het kan even stagneren . Als je suiker water gist en gistvoeding hebt gebruikt dan is inderdaad een sg van 1000 of lager het eindstation .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wanneer een vat nog iets lekt ?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @ndre conus blijft ook prima afsluiten . En conus is evenals de cup van  rvs 316.  De kogeltjes van staal. Dus dit is beter materiaal .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wanneer een vat nog iets lekt ?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @ndre ik heb ontluchters met kogeltje en met conus  . 
    Werken beide goed. .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wanneer een vat nog iets lekt ?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @lambik die oplossing om een vat dicht te krijgen is een alom ingeburgerd oude manier . Ik heb het ook al eerder beschreven .. Wat betreft de plasic zwanen halsjes die gebruik ik allang niet meer . Maar rvs afsluitertjes…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    Hier nu ook glaasjes absinth .  Maar ik drink het nu met champagne . ,I.p.v. water en suiker .
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "tweede lading fruit toevoegen aan gistvat?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @stookje waatschijnlijk os er nog iets van vergistingen gaande dat daarom toch vlam uitgaat . . Hoeveel weken staat het nu. ? Wanneer er alcohol en verschillende zuren zullen op gegeven momemt ook bindingen tussen deze ontstaan . In eerste…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "tweede lading fruit toevoegen aan gistvat?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @stookje niet elke vergisting zal onder de 1000 zakken.  1000 is sg van water water met alcohol heeft een lager SG.  Eigenlijk fus dunner vloeibaar. Wanneer er andere stoffen mog aanwrzig zijn in het water zou het sg hoger kunnen…   Read more»

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Whiskey maken deel 1 beslag maken. + deel 2 het destilleren ( Videos )" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @haak voor proeven heb ik voldoende liters staan . Vat van 10 liter en van 15 liter staan vol in kelder .. staan ook nog paar flessen .  
    Workshop sta ik nog steeds voor open .  
     

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "Wat voor borrel drink je nu of ga je drinken?" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @ndre een drank van de goden heerlijk .  Enjoy. Cheers .

  • Profielfoto van Robbert

    Robbert antwoordde op het onderwerp "DADY (distillers active dry yeast)" – 4 jaren, 8 maanden geleden

    @cary  weer die auto correctie !  😖 moet boven genoemde gisten zijn .
    Grootverpakking 5 en 10 kg . De 500 gr vind je op amazon en ebay . 
    DAP is Diamoniumfosfaat als gist voeding .

  • Meer laden
Profielfoto Arie Profielfoto Alquitara

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 1 dag geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 5 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 7 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens