-
McCorner antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 5 jaren geleden
@robbert In het boek een paar recepten tegengekomen die ik, wanneer ik er weer aan toe ben om wat uit te proberen, hier te beoordeling zal voorleggen aan jou en de andere geleerden 😉 Staat idd ook een en ander… Read more»
-
McCorner antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 5 jaren geleden
Grappig, net vanmiddag in een Amerikaans boek zitten lezen over het mee laten gisten van graan in Amerikaanse whiskeys (en het met graan destilleren), iets dat ik uit mijzelf niet snel zou doen, en nu hier een discussie er over… Read more»
-
McCorner antwoordde op het onderwerp "Deltazym" – 5 jaren geleden
@robbert Dank je voor de tip!
-
McCorner antwoordde op het onderwerp "Deltazym" – 5 jaren geleden
@robbert na toevoegen van het graan was de pH ongeveer 5.3 (2x gemeten met strip, moet toch weer eens aan een digitale meter). Verder ondanks de pomp issues strak het maisch schema aangehouden. Omdat ik de counterflow chiller niet heb… Read more»
-
McCorner antwoordde op het onderwerp "Deltazym" – 5 jaren geleden
@robbert ik had gezien het resultaat van de zetmeel test en de plakkerige mash het idee dat de zetmeelomzetting wel oké was. De temperaturen die je noemt had ik inderdaad gebruikt vanuit een lijstje van Alchemist (die het waarschijnlijk weer… Read more»
-
McCorner posted a new topic "Deltazym" – 5 jaren geleden
Omdat ik bij mijn eerste rye whiskey mash (3.6 kilo roggemout, 2 kilo mais vlokken, 400 gram pilsmout en 300 gram rijsthulzen) problemen kreeg met de pomp van mijn Grainfather G30 heb ik daarover een vraag gesteld op een Facebook… Read more»
-
McCorner antwoordde op het onderwerp "Mais vlokken, Gerst en Rogge in de Grainfather" – 5 jaren geleden
@gompie Hoe is dit afgelopen? Ik heb vandaag voor het eerst mijn G30 gebruikt voor een George Washington’s Rye Whiskey mash. Grain bill: 3.6 kilo roggemout, 2 kilo mais vlokken en 400 gram pilsmout. Al voor het spargen deed de… Read more»
-
McCorner antwoordde op het onderwerp "Korenwijn" – 5 jaren geleden
Kan ik alleen maar onderschrijven: die van Zuidam is een topper….
-
McCorner antwoordde op het onderwerp "Update 2 en 3 RVS walsen schrootmolens zijn binnen!" – 5 jaren geleden
@stookforum ik kreeg idd de indruk dat het te zwaar was, in ieder geval voor deze Makita 😀 Maar ik denk ook dat ik te fijn aan het malen was. Zit nu met de Grainfather voor de eerste keer een… Read more»
-
McCorner antwoordde op het onderwerp "Update 2 en 3 RVS walsen schrootmolens zijn binnen!" – 5 jaren geleden
Ik had de folie er wel afgehaald. En was in eerste instantie te lui om te slingeren. Volgende keer een boormachine met snoer want een makitaatje werkt niet echt lekker.
IMG_20210617_092604.jpg -
McCorner antwoordde op het onderwerp "Nieuw, Pre-orders 2 en 3 RVS walsen schrootmolens gestart" – 5 jaren geleden
Ik zag de mail al weer binnenkomen, dank je wel Jan!
-
McCorner antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 5 jaren geleden
@alchemist Idd heel mooie flessen, ook benieuwd waar je die vandaan hebt (tenzij ze van de slijter komen en je ze eerst hebt leeggedronken 😉 )
-
McCorner liked forum post "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 5 jaren geleden
-
McCorner antwoordde op het onderwerp "Nieuw, Pre-orders 2 en 3 RVS walsen schrootmolens gestart" – 5 jaren geleden
Hoera! Gaat er op lijken dat het ongeveer tegelijk met de mout aankomt. Brouwland is op het ogenblik niet vlot met leveren, maar inclusief verzendkosten kwam ik daar iets goedkoper uit dan bij v.d.Kooy Jubbega…. Ik zal ook “actie-foto’s” maken,… Read more»
-
McCorner antwoordde op het onderwerp "Zelfbouw projectje upgrade liters pot still" – 5 jaren geleden
@kevin Stel je slijpt van in oorspronkelijke RVS-deksel een grotere cirkel van de koperen kolom, je slijpt de beugels er af, dan kan je misschien het oorspronkelijke deksel over de koperen plaat leggen en dan de boel vastklemmen?
-
McCorner liked forum post "Nieuw, Pre-orders 2 en 3 RVS walsen schrootmolens gestart" – 5 jaren geleden
-
McCorner antwoordde op het onderwerp "Nieuw, Pre-orders 2 en 3 RVS walsen schrootmolens gestart" – 5 jaren geleden
@stookforum Jan, kan ik al mout gaan bestellen 😀 ?
-
McCorner antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 5 jaren geleden
Ik voeg tegenwoordig een liter of 3 van de burned ale uit de vorige stook toe aan het gistingsvat (totaal in het vat ongeveer 25 ltr) en ik heb idd ervaren dat dit meer body geeft. Bovenstaande klinkt weer als… Read more»
-
McCorner antwoordde op het onderwerp "Bananenrum" – 5 jaren geleden
@alchemist Ik ben benieuwd naar je plannen… 1 keer stoken?
-
McCorner antwoordde op het onderwerp "Bananenrum" – 5 jaren geleden
@alchemist Ik ben benieuwd naar je plannen… 1 keer stoken?
- Meer laden