Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

McCorner

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van McCorner

@mccorner

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 0
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 5 jaren geleden

    @robbert In het boek een paar recepten tegengekomen die ik, wanneer ik er weer aan toe ben om wat uit te proberen, hier te beoordeling zal voorleggen aan jou en de andere geleerden 😉 Staat idd ook een en ander…   Read more»

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 5 jaren geleden

    Grappig, net vanmiddag in een Amerikaans boek zitten lezen over het mee laten gisten van graan in Amerikaanse whiskeys (en het met graan destilleren), iets dat ik uit mijzelf niet snel zou doen, en nu hier een discussie er over…   Read more»

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Deltazym" – 5 jaren geleden

    @robbert Dank je voor de tip!

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Deltazym" – 5 jaren geleden

    @robbert na toevoegen van het graan was de pH ongeveer 5.3 (2x gemeten met strip, moet toch weer eens aan een digitale meter). Verder ondanks de pomp issues strak het maisch schema aangehouden. Omdat ik de counterflow chiller niet heb…   Read more»

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Deltazym" – 5 jaren geleden

    @robbert ik had gezien het resultaat van de zetmeel test en de plakkerige mash het idee dat de zetmeelomzetting wel oké was. De temperaturen die je noemt had ik inderdaad gebruikt vanuit een lijstje van Alchemist (die het waarschijnlijk weer…   Read more»

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner posted a new topic "Deltazym" – 5 jaren geleden

    Omdat ik bij mijn eerste rye whiskey mash (3.6 kilo roggemout, 2 kilo mais vlokken, 400 gram pilsmout en 300 gram rijsthulzen) problemen kreeg met de pomp van mijn Grainfather G30 heb ik daarover een vraag gesteld op een Facebook…   Read more»

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Mais vlokken, Gerst en Rogge in de Grainfather" – 5 jaren geleden

    @gompie Hoe is dit afgelopen? Ik heb vandaag voor het eerst mijn G30 gebruikt voor een George Washington’s Rye Whiskey mash. Grain bill: 3.6 kilo roggemout, 2 kilo mais vlokken en 400 gram pilsmout. Al voor het spargen deed de…   Read more»

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Korenwijn" – 5 jaren geleden

    Kan ik alleen maar onderschrijven: die van Zuidam is een topper….

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Update 2 en 3 RVS walsen schrootmolens zijn binnen!" – 5 jaren geleden

    @stookforum ik kreeg idd de indruk dat het te zwaar was, in ieder geval voor deze Makita 😀 Maar ik denk ook dat ik te fijn aan het malen was. Zit nu met de Grainfather voor de eerste keer een…   Read more»

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Update 2 en 3 RVS walsen schrootmolens zijn binnen!" – 5 jaren geleden

    Ik had de folie er wel afgehaald. En was in eerste instantie te lui om te slingeren. Volgende keer een boormachine met snoer want een makitaatje werkt niet echt lekker.
     IMG_20210617_092604.jpg

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Nieuw, Pre-orders 2 en 3 RVS walsen schrootmolens gestart" – 5 jaren geleden

    Ik zag de mail al weer binnenkomen, dank je wel Jan!

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 5 jaren geleden

    @alchemist Idd heel mooie flessen, ook benieuwd waar je die vandaan hebt (tenzij ze van de slijter komen en je ze eerst hebt leeggedronken 😉 )

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner liked forum post "Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten" – 5 jaren geleden

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Nieuw, Pre-orders 2 en 3 RVS walsen schrootmolens gestart" – 5 jaren geleden

    Hoera! Gaat er op lijken dat het ongeveer tegelijk met de mout aankomt. Brouwland is op het ogenblik niet vlot met leveren, maar inclusief verzendkosten kwam ik daar iets goedkoper uit dan bij v.d.Kooy Jubbega…. Ik zal ook “actie-foto’s” maken,…   Read more»

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Zelfbouw projectje upgrade liters pot still" – 5 jaren geleden

    @kevin Stel je slijpt van in oorspronkelijke RVS-deksel een grotere cirkel van de koperen kolom, je slijpt de beugels er af, dan kan je misschien het oorspronkelijke deksel over de koperen plaat leggen en dan de boel vastklemmen?

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner liked forum post "Nieuw, Pre-orders 2 en 3 RVS walsen schrootmolens gestart" – 5 jaren geleden

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Nieuw, Pre-orders 2 en 3 RVS walsen schrootmolens gestart" – 5 jaren geleden

    @stookforum Jan, kan ik al mout gaan bestellen 😀 ?

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Eens wat anders proberen, (echte) rum" – 5 jaren geleden

    Ik voeg tegenwoordig een liter of 3 van de burned ale uit de vorige stook toe aan het gistingsvat (totaal in het vat ongeveer 25 ltr) en ik heb idd ervaren dat dit meer body geeft.  Bovenstaande klinkt weer als…   Read more»

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Bananenrum" – 5 jaren geleden

    @alchemist Ik ben benieuwd naar je plannen… 1 keer stoken?

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Bananenrum" – 5 jaren geleden

    @alchemist Ik ben benieuwd naar je plannen… 1 keer stoken?

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • Een newbee

    Door The_Bergdraeck 2 dagen geleden

  • schoonmaken

    Door knoet 6 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 7 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 2 weken geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens