Stookforum
  • HOME
  • STOOKWINKEL

McCorner

Minder tonen Meer tonen
Profielfoto van McCorner

@mccorner

  • Activiteit
  • Profiel
  • Vrienden 0
  • Groepen 0
  • Forums
  • Persoonlijk
  • Vermeldingen
  • Favorieten
  • Vrienden
  • Groepen
  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Destilleren" – 2 jaren, 4 maanden geleden

    Alchemist heeft een heel mooi onderwerp opgestart met de titel Jenever. Staan diverse recepten in en ook de hoeveelheden jeneverbessen om mee te stoken in de helm. Dus ja, het kan 😊

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Jeneverlijm ;-)" – 2 jaren, 4 maanden geleden

    Nog even wachten dus met eerste keer overhalen: Ondanks dat de lucifer boven de prut vrolijk bleef branden, staat nu het waterslot weer te pruttelen. Niet heftig, maar ongeveer 1x per twee minuten, maar voorlopig laat ik hem lekker gaan….   Meer lezen»

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Jeneverlijm ;-)" – 2 jaren, 4 maanden geleden

    Oké, gezien de antwoorden van @Alchemist en @Robbert twee aanpassingen gemaakt in mijn recept voor de volgende keer: Het water eerst koken en dan roggemeel (en misschien een volgende keer mais) erbij. In het begin van het maischproces de pH…   Meer lezen»

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Jeneverlijm ;-)" – 2 jaren, 4 maanden geleden

    @alchemist Dank je voor het antwoord, dan gaan we dat volgende week maar een proberen… Ik heb in ieder geval al peenzaad in huis, was deze week toch even bij de Intratuin. Mijn eerste poging gaat dus worden met jeneverbessen,…   Meer lezen»

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner vind forumbericht "Jeneverlijm ;-)" – leuk 2 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Jeneverlijm ;-)" – 2 jaren, 4 maanden geleden

    Na twee weken staat het waterslot stil en blijft een lucifer boven de massa vrolijk branden. SG meten heeft geen zin, want het is nog steeds een pap, maar wel een pap die zo te proeven geen suiker meer bevat. …   Meer lezen»

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner vind forumbericht "Gruit" – leuk 2 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner vind forumbericht "Even voorstellen" – leuk 2 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner vind forumbericht "Even voorstellen" – leuk 2 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner vind forumbericht "Jenever" – leuk 2 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner vind forumbericht "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – leuk 2 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner vind forumbericht "Pekmez (turkse druivenmelasse)" – leuk 2 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Gin slaat wit" – 2 jaren, 4 maanden geleden

    De olie uit de citroenschillen is er ook de oorzaak van dat limoncello troebel is…
     

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner vind forumbericht "Jenever" – leuk 2 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner vind forumbericht "Jenever" – leuk 2 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner vind forumbericht "Jenever" – leuk 2 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner vind forumbericht "Jenever" – leuk 2 jaren, 4 maanden geleden

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Jenever" – 2 jaren, 4 maanden geleden

    @alchemist: Wat mij opvalt in de recepten is dat ze qua totaal gewicht van de stort best wel uiteen lopen: #1 2850 gram gerst en rogge, #2 2850 gram gerst en tarwe, maar dan de gin 4250 gram gerst en…   Meer lezen»

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner antwoordde op het onderwerp "Jeneverlijm ;-)" – 2 jaren, 4 maanden geleden

    Begin van de avond gepitched met 40 gram droge Bruggemans gist en de goede beslissing genomen om geen deksel met waterslot te gebruiken maar een theedoek met knijpers. Theedoek staat bol…

  • Profielfoto van McCorner

    McCorner vind forumbericht "Jeneverlijm ;-)" – leuk 2 jaren, 4 maanden geleden

  • Meer laden
Profielfoto Nimrax Profielfoto Sebas(bassien)

Registreer nu!

Wie is online?

 Op dit moment zijn er geen leden online

Nieuwste topics

  • schoonmaken

    Door knoet 2 dagen geleden

  • Hoi stook collegas, alhoe wlel ik beginner ben!

    Door Rino3.5 4 dagen geleden

  • Vin de noix

    Door Psycat 1 week geleden

  • Ok, even voorstellen en wat ik probeer te bereiden.

    Door Botanicalnz 1 week geleden

  • Weer eens aan de gang na bijna een jaar .

    Door Robbert 2 weken geleden

©2026 Powered by Solydee Advies & IT

Login met je gegevens

Lost your password?

Je gegevens vergeten?

Ik herinner mijn gegevens