Forum antwoorden aangemaakt

RE: Brouwen in de Grainfather Conical Fermenter

Hahaha ja je moet goed opletten. Als hij straks zijn werk doet ben je al die ellende gauw vergeten hoor.

In forum Bieren en wijnen

8 jaar geleden
RE: Het grote BBQ Topic!

Jan met jouw culinaire achtergrond, Bourgondische inslag, inzet en wat voorbeelden van Jack denk ik dat je ook hele mooie werkstukjes gaat maken.

In forum De kookhoek

8 jaar geleden

Een heel klein stemmetje in mij zei me dat ik hierop een reactie van je kon verwachten Hahaha.

In forum De kookhoek

8 jaar geleden

Geef die kip toch een lekkerder pilsje 🙂

In forum De kookhoek

8 jaar geleden
RE: vergisting

Je kunt het beste je suiker in een beetje water oplossen en dan voorzichtig mengen met je jong bier. Uitkijken voor zuurstof inslag want dan krijg je oxidatie. Je hoeft dan niet per flesje alles uit t...

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: Rum van melasse basis recept

Alles waar (vergistbare) suikers in zit kun je vergisten.

In forum Spirits

8 jaar geleden
RE: vergisting

pH 2,4 is behoorlijk zuur. Citroensap ligt ergens in die range. Huishoudazijn is minder zuur. Is je pH meter wel goed?

In forum Bier, Wijn en overige dranken

8 jaar geleden
RE: Nieuwe speeltjes!

Hoi Dumo, met die kit kun je ook flessen (flesjes) vullen (ik heb het helaas nog niet uitgeprobeerd want ik heb nog geen CO2). En uiteraard kun je ook wijn vergisten in de conical fermenter. Klaart wi...

In forum Grainfather

8 jaar geleden

Er zal er toch wel een voor jou overschieten Dumo! (verwacht er niet te veel van hoor 😉 )

8 jaar geleden
RE: Rum maken (eerste keer)

Goed gedaan 😉

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden
RE: Rum maken (eerste keer)

Zeker in het begin van de vergisting zijn sterke temperatuurschommelingen niet wenselijk (met name te hoge temperaturen). Gist raakt daardoor gestrest en kan ongewenste esters vormen. Dus wanneer je ...

In forum Het Café (praathuis)

8 jaar geleden

Lummel, jij neemt toch volgend jaar je tapinstallatie wel mee 🙂 Ik zal de blondjes van te voren goed koelen Jan en dan stop ik ze wel in een soort van koeltas. Hopelijk zijn ze dan nog redelijk geko...

8 jaar geleden

Zes dagen geleden heb ik de blondjes gebotteld. Steeds als ik in de cave kwam stond er een blondje mij aan te kijken. Ik zag dat de inhoud kraak helder was en daarom heb ik haar koud gezet om er een t...

8 jaar geleden

Mooi eitje Jan (neem je hem ook zo liefdevol in je familie op 🙂 ?) Wel jammer dat hij niet compleet is en dat er een barst in dat onderdeel zit. Je kijkt er zo naar uit en dan kun je hem nog niet gebr...

In forum De kookhoek

8 jaar geleden
RE: De stookforum BBQ 30 Juni 2018

Moet ik zelf met de camping een slaapplaats regelen of kunnen we met een bedje en een matje ergens in een blokhut aanschuiven?

In forum Stookforum

8 jaar geleden
Pagina 182 / 343