Vond forum berichten leuk

RE: Topic 2000 ChrisV Moonshine

Ik denk dat iedereen denkt dat ik naar de eeuwige jachtvelden ben vertrokken nee dus stook er nog lustig op los net in 2 dagen 28 ltr van maïs gestookt en weer 240 ltr neer gezet om te vergisten.ik he...

In forum Stooktips

4 jaar geleden
RE: Suikerbiet melasse destilleren

@kena1979, normaal vindt de filmpjes van Georges wel leuk, maar deze is wat onduidelijk met wat jij er uit wil halen. Zoals ik al eerder schreef zoek eens op dit forum. Bijvoorbeeld:

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Suikerbiet melasse destilleren

"rum" uit suikerbieten mag officieel geen rum heten. Hier in Tsjechie noemen ze het Tuzemak, waar ze de smaak wat verbeteren met essences. Ik heb het zelf een aantal keer gemaakt nu, met de rum gist...

In forum Stookforum

5 jaar geleden
RE: Mancave overpeinzingen

Mancave heb ik maar daar zitten wij meestal te proeven,zet er ook wel eens vaten in om te vergisten als het niet te koud is,stoken doe ik buiten met een ketel van 100 ltr,zit onder afdak gasfles uit m...

In forum Het Café (praathuis)

4 jaar geleden
RE: Razendsnelle sprankelende appelcider in de maak

@murmillo zijn het al weer de XXL weken?? Ik heb net 3 kratten leeg dus ik kan weer een emmer van 25 liter maken. Deze waren van mei vorig jaar en nu heb ik nog 3 kratten van september vorig jaar. ps....

In forum Bier, Wijn en overige dranken

4 jaar geleden
RE: professionele moderne " dunder "

@theresa nee niet gebruiken bij whiskey beslag ! Wil je gebruikmaken van extra zuren en bacteriën kun je beter de sourmash methode volgen.

4 jaar geleden

@robbert Ik begrijp je aversie tegen de plastic slotjes, maar het is voor mij ook een indicatie hoever de vergisting is. Uiteraard meet ik, maar het is ook gewenning. Waarschijnlijk na tig jaar ervar...

4 jaar geleden
RE: Eens wat anders proberen, (echte) rum

Aangezien de nieuwe gsm alle apps aan het downloaden is, heb ik wat tijd om een update te geven, wel zonder foto's 😉 . De opmerkingen van een aantal man hier meegenomen, een 5 liter melasse ...

In forum Spirits

4 jaar geleden

@alchemist ook ik ben weer met Rum aan de gang . wat van dat dunder goedje van Robbert erbij gedaan . Een aparte boslucht komt nu tegemoet .lucht is anders dan in de tweede ton . gist heftiger met het...

In forum Spirits

4 jaar geleden
RE: professionele moderne " dunder "

Ik ben vandaag begonnen met rum mash te maken met de dundervervanger die ik bij Robbert heb opgehaald . Heel apart dat zo een lyts beetje erdoor roeren meteen zo een varanderen van lucht gaf . Eerst w...

4 jaar geleden

Uit een vat melasse is de tussendoor opbrengst een 4,5 a 4,7 liter van 68%, op een gegeven moment gestopt toen t ondoorzichtig begon te worden. Binnenkort zal de derde overhaal plaatsvinden, verdunnen...

In forum Spirits

4 jaar geleden

@lambik ja zo kun je het zien . Maar ik gebruik die plastic dingen niet . Niet vanwege het gebubbel maar ze zijn kwetsbaar Broed nesten van bacteriën . Slecht schoon te maken dus je moet ze eigenlijk...

4 jaar geleden

@robbert Ik vind het bubbelen van de watersloten eerlijk gezegd een ontspannend geluid, en zie het zelfs als een stukje leven in de brouwerij 🤗.

4 jaar geleden

@robbert helaas een 1 fase meter met 35 A er voor. Als ik de meterkast ooit ga veranderen zal het 3 X 25 A worden(vastrecht is dan even hoog).

4 jaar geleden

@rumo enige wat soms de vrouw lastig vind is als ik een paar dagen een paar gisttonnen in bijkeuken heb . Maar ze vind het lelijk / rommelig. ( Ik gebruik gee waterslotjes dus onnodig geluid is er n...

4 jaar geleden
Pagina 106 / 147