Vond forum berichten leuk
|
RE: Moutloze Whiskey @alchemist ik weet niet van de gierst whisky maar als dat voor zomer 2000 was zou het kunnen . Dat moet u Rob vragen. Rob verteld veel maar heeft nog veel geheimen . wij hebben dit jaar 11 kasten in d... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: "Whisky/ Bourbon " uit mais siroop. @alchemist ach er zijn enkele tragische gevallen . Ik noem ook geen namen. Het is gewoon een " bourbon" voor dummies recept . Maissiroop is niet goedkoop maar het geeft goed resultaat . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: "Whisky/ Bourbon " uit mais siroop. @robbert Ik zou niet weten wie gediend heeft als inspiratie voor de vermelding dat mensen moeite met mais hebben 🤣 . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
"Whisky/ Bourbon " uit mais siroop. Omdat er nog steeds mensen zijn die moeite hebben met het werken met mais heb ik hier een oud recept uit de zuidelijke staten van u.s.a. : Neem 20 liter water van 50 graden. Los hier 5 liter mais sir... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: T500 met copper alembic dome plus reflux condenser @moonshiner79 Schuim in de reflux kolom is meer een symptoom van andere dingen (b.v. teveel eiwit, teveel verontreiniging, te volle ketel) dus kan beter op een andere manier voorkomen worden.... |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: eau de vie van druivensap uit de super @moonshiner79 sap vd super is vaak minder geschikt omdat het geen wijndruiven maar tafeldruiven zijn. Je mist wat body en mondgevoel hierdoor, naast elkaar gelegd zal uit sap vd super wat schraler aan... |
In forum Spirits |
4 jaar geleden |
|
RE: Iemand ervaring met IPA bier stoken??? @herbie Ik denk dat IPA de laatste bierstijl is die ik zou proberen te destilleren 😆 |
In forum Stookforum |
4 jaar geleden |
|
RE: Einde hobby Catnip @RuMo, @Alchemist, @Psycat, @Robbert, bedankt voor jullie berichtje. Heel erg veel geleerd hier op het forum, ben blij dat ik het met jullie kon delen. Het stukje bezieling blijft nog wel bestaan al... |
In forum Vraag en aanbod |
4 jaar geleden |
|
RE: Mountain Dew @ithebreather ik zit in Vrouwenparochie . Dat is inderdaad bijna in de Waddenzee . Burdaard is hier klein kwartier vandaan. Vrijdags en zaterdags is de molen open . |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten Ik heb net tweemaal de eerste overhaal gedaan, gelukkig zijn de horrorverhalen uit het verleden, zoals explorerende ketels, niet waarheid geworden. De eiwitrust op ~50 graden heeft z'n werk goed gedaa... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten Aangezien er een funky laagje op de haver gekomen is, als gevolg van tussentijds moeten overhevelen, had tegen het kraantje van het gistvat getrapt 😓 , wordt het toch tijd om deze vandaag nog ... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Gistvat en warmtelint De heatbelt die je op stookwinkel kan kopen is direct warm als je hem jn het stopcontact stopt. En dat blijft hij ook. Dus geen bimetaaltje. Ik kan in mijn loods zelfs als het tegen de 0 graden is mij... |
In forum Gist vragen |
4 jaar geleden |
|
RE: Het moge dan geen Single Malt Scotch Whisky heten Na een drie weken op bourbon snippers gelegen te hebben was het tijd om de meest rokerige whisky tot nu toe te bottelen, de naam is een knipoog naar het begin van deze whisky reis. Voor degene die z... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Robbert's Tiny Projects @lambik een wijn die verkeerd is gaat naar azijn ruiken en ook zal er veel depot in de fles zitten. Wel of niet hangt nuet zozeer van prijs af ook duurdere wijnen kunnen minder geschikt zijn . Een kl... |
In forum Recepten |
4 jaar geleden |
|
RE: Tip en weetjes uit de oude doos . Wat te doen bij ? @moonshiner79 je kunt in principe bij elk suiker beslag calcium gebruiken. Ja het zal iets uitmaken maar een graan zal altijd zachter blijven . Misschien vind je de suiker en graan alcohol naast el... |
In forum Stooktips |
4 jaar geleden |